Peste 50% dintre șoferii europeni* preferă anvelope all-season

/
/
21 apr. 21
/

YouGov a realizat un studiu la solicitarea Nokian Tyres, iar una dintre concluzii este dată de faptul că jumătate dintre șoferii europeni* preferă anvelopele all-season.

Înțeleg și de ce, nimănui nu îi place să schimbe anvelopele de 2 ori pe an, să aibă o cheltuială dublă pentru gumele dedicate automobilului. Pe de altă parte, în țările din Europa de Sud nu ai cine știe ce iarnă care să necesite performanțe sporite din partea anvelopelor cu care a fost încălțată mașina. Încălzirea globală a adus ierni mai blânde chiar și în Europa Centrală și de Est.

*Titulatura de șoferi europeni este ușor scoasă din joben. Studiul a fost efectuat în Germania, Franța, Italia și Polonia pe 300 de șoferi din fiecare țară. 

De ce sunt alese anvelopele all-season?

  • aderență și manevrabilitate;
  • rezistența la uzură și siguranța adusă pe timp de iarnă;
  • confort și flexibilitate.

Confortul este pus pe primul loc în Italia și Germania (70% și 63%), în Polonia este adusă siguranța în prim plan (74%, 56% în Franța și 54% în Italia). Mă refer ca factor de alegere pentru acest tip de anvelope.

Alte detalii din comunicat:

  • vehiculele de familie din ermania cu kilometraje între 5000 – 20.000 km / an sunt echipate în procent de 58% cu anvelope all-season;
  • 78% dintre șoferii germani folosesc anvelope all-season pe vehiculele cu motor pe benzină, 62% dintre șoferii francezi le preferă pe autovehicule diesel;
  • anvelopele all-season sunt preferate în mod special pentru a doua mașină ce ajunge a fi folosită mai rar (74% în Polonia, 59% în Italia, 57% în Germania și 47% în Franța).

Declarații oficiale:

„Nevoia tot mai mare de siguranță în condiții de umezeală și zăpadă chiar și în afara sezonului rece reprezintă unul dintre motivele principale pentru care o serie de vehicule europene sunt echipate cu anvelope care pot face față cu succes tuturor condițiilor meteorologice.”, spune Catja Wiedenmann, director de marketing, Nokian Tyres Europa.

„Siguranța este întotdeauna prioritară atunci când vorbim despre dezvoltarea produselor noastre. Anvelopele Nokian Seasonproof oferă o soluție practică pentru șoferii care doresc să renunțe la schimbarea sezonieră a anvelopelor, dar și celor care caută o soluție sigură pentru zăpadă, zloată și ploaie, în fiecare zi a anului.”, spune Martin Drazik, Product Manager, Nokian Tyres.

Oferta Nokian Tyres pe anvelope all-season o găsiți aici.

Ca o notă personală, nu sunt neapărat fan al anvelopelor all-season. Acum depinde de scenariul de utilizare al fiecăruia. Consider că performanțele aduse de către anvelopele dedicate de vară sau iarnă nu este atinsă de către cele all-season, deși tehnologia a evoluat mult. Dacă ești utilizator ocazional, întradevăr all-season este o alegere inspirată, mai ales dacă ai și un stil de condus preventiv. Cei ce merg în forță și își duc automobilul la limită, ar trebui să aleagă anvelope dedicate pentru fiecare anotimp.

Categorii: gAuto
Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra, Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming Gigabyte Aorus 16X 9SG a fost transformat în desktop PC ad-hoc alături de Mac Mini cu Apple M4. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.