Bosch și Orange colaborează la Cluj pentru testarea de soluții noi pentru autovehicule automatizate prin infrastructura comercială 5G

/
/
4 nov. 21
/

5G înseamnă pe lângă transfer de date la viteză mare și latență mică, iar condusul autonom ar fi una dintre tehnologiile ce pot fi implementate. Bosch și Orange au încheiat un parteneriat în acest sens, iar mai multe detalii aveți în materialul de față.

Bosch are un centru de inginerie la Cluj ce lucrează la proiecte de ultimă generație. Printre proiectele aflate în derulare se află și tehnologia pentru conducere conectată și automatizată, Internet of Things, Industria 4.0 și vehiculele electrice.

Au încheiat un acord de colaborare cu Orange Business Service spre a testa soluții noi pentru autovehicule automatizate prin comunicația celulară de tip Vehicle-to-Everything.

Sunt utilizate vehicule echipate cu tehnologii 5G ce permit transmiterea și vizualizarea datelor colectate în timp real. Obiectivul este optimizarea și inovarea continuă pe baza datelor colectate din scenarii reale de trafic. 5G-ul permite transmiterea rapidă a datelor de la vehiculele de testare spre un server central sau infrastructură cloud și de aici analiză rapidă a informațiilor și implementarea.

Centrul de Inginerile Bosch din Cluj dezvoltă software și algoritmi pentru prelucrarea datelor de la senzorii radar, video și cu ultrasunete, pentru conducerea asistată și automatizată.

Declarații oficiale:

Ne bucurăm că am demarat acest nou parteneriat și sunt sigur că know-how-ul, expertiza și tehnologiile noastre de ultimă generație vor duce la obținerea unor rezultate excepționale în domeniul mobilității conectate și automatizate”, a declarat Cătălin Golban, șeful departamentului de Inginerie a sistemelor de percepție video din cadrul Centrului de Inginerie din Cluj.

Colaborarea noastră cu Bosch marchează un pas important în dezvoltarea ecosistemului de Mobilitate Colaborativă, Conectată și Automatizată (CCAM) din România. Cu servicii CCAM mai avansate, conducerea automatizată este văzută ca un element tehnologic important care va modela viitorul concept de mobilitate și va îmbunătăți calitatea vieții moderne, oferind siguranță în trafic, împreună cu îmbunătățiri suplimentare de mediu și informații. Conectivitatea și, mai precis, comunicațiile 5G C-V2X, sunt văzute ca un facilitator tehnologic al serviciilor CCAM care necesită o rețea cu fiabilitate mare, viteză, capacitate și latență ultra-scăzută. Având în vedere latența extrem de scăzută a rețelei Orange 5G, vehiculele care rulează software dezvoltat de Bosch pot face schimb de date cu cloud-ul în cel mai scurt timp posibil, cu ajutorul unor funcții avansate precum edge computing și network slicing.” declară Cristian Patachia, Development & Innovation Manager la Orange România și coordonator 5G Lab.

Categorii: gAuto
Cuvinte cheie: 5G, Bosch, orange
Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra, Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming Gigabyte Aorus 16X 9SG a fost transformat în desktop PC ad-hoc alături de Mac Mini cu Apple M4. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.