HMD Global confirmă oficial că nu este interesată de segmentul flagship pentru brandul Nokia

07/03/2022

HMD Global lansa în februarie 2019 unul dintre puţinele flagship-uri ale companiei – Nokia 9 PureView. Telefonul venea cu un pachet hardware complet, însă promovarea device-ului a fost tot timpul orientată spre capacitatea fotografică, pe numărul impresionant de senzori şi tehnologii încorporate.

Din păcate Nokia 9 PureView a fost un eşec total, vânzările au lipsit cu desăvârşire, asta şi pentru că rezultatele foto excepţionale promise nu au existat. Smartphone-ul în sine a fost criticat din toate direcţiile.

Acest device a fost ultima tentativă HMD Global de a intra pe segmentul flagship. De atunci şi până în prezent strategia brandului Nokia s-a bazat în special pe modele entry-level şi mid-range, cât şi pe feature phone-uri. Se pare că HMD Global a găsit un loc călduţ, nu cel mai profitabil, însă suficient cât să îi permită să meargă mai departe fără eforturi considerabile.

Un astfel de efort, un nou telefon premium, nu va exista prea curând. Acest aspect a fost confirmat de către Adam Ferguson, Global Head of Product Marketing (şeful diviziei de marketing), cel care a transmis într-un interviu pentru androidauthority.com“fabricarea unui telefon de 800 de dolari nu are sens pentru noi în acest moment”.

După un 2020 destul de modest, HMD Global şi-a revenit în 2021, compania reuşind să vândă la nivel global 53.2 milioane de telefoane, dintre care doar 10.9 milioane au fost smartphone-uri.

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează OnePlus 9 Pro și Acer Nitro 5 AN517-52.