Producătorul auto Geely (Volvo, Lotus, Polestar) a lansat 9 sateliţi pe orbita joasă a Pământului pentru a creşte precizia maşinilor autonome

/
/
5 iun. 22
/

După cum vă spuneam şi în articolul despre primul transport maritim realizat cu un sistem de navigaţie autonom, industria transportului investeşte foarte mult în dezvoltarea acestui segment, cel în care mijloacele de transport se conduc / se vor conduce singure.

Grupul chinez Zheijiang Geely Holding, deţinătorul mărcilor Volvo, Lotus şi Polestar, a lansat săptămâna aceasta 9 sateliţi pe orbita joasă a Pământului. Aceşti sateliţi fac parte dintr-un proiect mai amplu care la final va include o constelaţie de 240 de sateliţi, proiect gândit să îmbunătăţească precizia navigaţiei de pe maşinile autonome.

Sateliţii GeeSAT-1 au fost proiectaţi şi dezvoltaţi intern, iar lansarea acestora a fost realizată cu ajutorul rachetei Long March 2C, una ce aparţine statului chinez. Cei 9 sateliţi vor fi folosiţi şi în alte circumstanţe, prima dintre acestea urmând a fi Jocurile Asiatice ce ar trebui să aibă loc în toamna acestui an (momentan acestea au fost amânate pe fondul pandemiei COVID-19), eveniment în cadrul căruia sateliţii vor oferi servicii de comunicare.

Sateliţii celor de la Geely au o durată de viaţă de 5 ani, urmând ca la scoaterea din uz să se dezintegreze complet în atmosfera Pământului, fără a lăsa astfel resturi spaţiale.

Sursa: news.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.