Tablete

La sfârşit de ianuarie aflam că piaţa smartphone-urilor a avut un ultim trimestru în 2022 foarte prost, vânzările fiind cu 18.3% mai mici decât cele înregistrate în aceeaşi perioadă din 2021. În cifre exacte avem un minus de 67.3 milioane de unităţi, o scădere istorică conform reprezentanţilor International Data Corporation (IDC).

Tot din partea IDC aflăm cum au stat vânzările de tablete în perioada octombrie – decembrie 2022, iar situaţia este mult liniştită, mai optimistă. Întreaga piaţă a înregistrat un plus de 0.3%, atingând vânzări totale de 45.7 milioane unităţi vs 45.6 milioane unităţi în 2021.

Dacă Apple şi Samsung au fost pe plus şi o duc bine, Amazon şi Lenovo au ceva probleme. La nivel de an Amazon este echilibrată, are un minus de doar 0.7%, însă în cazul producătorului chinez se întâmplă ceva. În ultimul trimestru din 2022 Lenovo a înregistrat un minus de 49.9%, iar pe întreg anul are un minus de 34.6%. Sunt cifre ameţitor de mici şi nu înţeleg ce se întâmplă acolo. Lenovo are în general tablete echilibrate ca preţ.

În acelaşi raport IDC găsim şi vânzările globale de Chromebook-uri. Din păcate aceste produse par a nu mai interesa pe nimeni, întreaga piaţă fiind la minusuri record. La nivelul întregului an avem un minus de 48%, adică în doar 12 luni piaţa s-a înjumătăţit (de la 36.9 milioane unităţi, la doar 19.2 milioane unităţi).

Categorii: tablete
Urmărește-ne pe Google News!

Despre autor

Cosmin Mușat

Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează OnePlus 9 Pro și Acer Nitro 5 AN517-52.