Una dintre victimele de notorietate a normelor de poluare Euro 7 ar putea fi Skoda Fabia

/
/
28 apr. 23
/

Din iulie 2025 ar trebui să intre în vigoare noile norme de poluare Euro 7. Aceasta este cea mai drastică propunere gândită de Comisia Europeană pentru tot ce înseamnă maşini cu motoare termice:

  • emisiile de NOx ar trebui să fie reduse cu 35% pentru autoturisme şi LCV-uri şi cu 56% pentru camioane şi autobuze (raportat la Euro 6);
  • nivelul de particule ar trebui să fie redus cu 13% pentru autoturisme şi LCV-uri şi cu 39% pentru camioane şi autobuze (raportat la Euro 6).

Mai toţi producătorii din industria auto susţin că aceste norme ar trebui anulate, însă dacă se doreşte neapărat introducerea lor, atunci măcar relaxate şi chiar amânate.

CEO-ul Skoda, Klaus Zellmer, a declarat presei britanice că dacă propunerile actuale ale Comisiei Europene rămân neschimbate, modelul accesibil Skoda Fabia va fi retras de pe piaţă. Acesta susţine că pe maşină ar trebui puse o serie de tehnologii de diagnoză şi catalizatori ce ar urca preţul cu câteva mii de euro.

Dacă în prezent Skoda Fabia are un preţ de plecare de aproximativ 16.000 de euro, începând cu normele Euro 7 preţul ar urma să crească la peste 22.000 de euro, cost nejustificat pentru o astfel de maşină.

Se pare că într-o situaţie similară s-ar afla şi Volkswagen Polo, Thomas Schäfer, directorul general Volkswagen, declarând în toamna anului trecut că preţul de achiziţie al acestui model ar creşte cu cel puţin 5000 de euro după introducerea normelor de poluare Euro 7.

Sursa: hotnews.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.