gAuto

Din iulie 2025 ar trebui să intre în vigoare noile norme de poluare Euro 7. Aceasta este cea mai drastică propunere gândită de Comisia Europeană pentru tot ce înseamnă maşini cu motoare termice:

  • emisiile de NOx ar trebui să fie reduse cu 35% pentru autoturisme şi LCV-uri şi cu 56% pentru camioane şi autobuze (raportat la Euro 6);
  • nivelul de particule ar trebui să fie redus cu 13% pentru autoturisme şi LCV-uri şi cu 39% pentru camioane şi autobuze (raportat la Euro 6).

Mai toţi producătorii din industria auto susţin că aceste norme ar trebui anulate, însă dacă se doreşte neapărat introducerea lor, atunci măcar relaxate şi chiar amânate.

CEO-ul Skoda, Klaus Zellmer, a declarat presei britanice că dacă propunerile actuale ale Comisiei Europene rămân neschimbate, modelul accesibil Skoda Fabia va fi retras de pe piaţă. Acesta susţine că pe maşină ar trebui puse o serie de tehnologii de diagnoză şi catalizatori ce ar urca preţul cu câteva mii de euro.

Dacă în prezent Skoda Fabia are un preţ de plecare de aproximativ 16.000 de euro, începând cu normele Euro 7 preţul ar urma să crească la peste 22.000 de euro, cost nejustificat pentru o astfel de maşină.

Se pare că într-o situaţie similară s-ar afla şi Volkswagen Polo, Thomas Schäfer, directorul general Volkswagen, declarând în toamna anului trecut că preţul de achiziţie al acestui model ar creşte cu cel puţin 5000 de euro după introducerea normelor de poluare Euro 7.

Sursa: hotnews.ro