ANCOM confirmă numărul mare de anulări de portare, deci ofertele la prelungire sunt slabe, iar departamentele de retenţie sunt mai active ca niciodată

18/07/2024

În urmă cu doar câteva zile veneam în atenţia voastră cu articolul „De ce operatorii telecom din România au oferte agresive doar la portare, nu şi la prelungire?”, unul ce s-a bucurat de succes, strângând până la această oră aproape 10.000 de vizualizări.

La câteva zile distanţă ANCOM confirmă indirect ceea ce spuneam şi eu în acel articol şi anume că operatorii telecom nu au oferte la fel de bune la prelungire şi apelează în ultimă instanţă la departamentele de retenţie pentru a menţine în portofoliu un abonat bun (atenţie, nu toată lumea este sunată). Nu înţeleg de ce nu vin de la bun început cu oferte bune la prelungire şi aşteaptă demararea procesului de portare pentru a veni cu o contraofertă, mai ales că pe acest flux pot apărea diverse probleme, după cum ne spun chiar cei de la ANCOM.

Autoritatea ne transmite că, pe fondul unui număr mare de anulări de portare, trebuie să ştim că acest proces se poate realiza exclusiv de către titularul numărului, la operatorul la care a solicitat portarea, cu cel puțin 24 de ore înainte de data și ora stabilite pentru finalizarea procesului de portare.

Pentru a se realiza o anulare de portare, titularul trebuie să depună o cerere de anulare la operatorul unde a solicitat iniţial portarea (furnizorul acceptor), însă mare atenţie că această cerere trebuie depusă cel mai târziu cu 24 de ore înainte de data convenită de utilizator împreună cu operatorul pentru realizarea portării. Neîncadrarea în termenul legal presupune procesarea cererii de portare, iar un proces de portare finalizat nu mai poate fi anulat.

Având în vedere că multe din cererile de anulare sunt depuse de utilizatori în contextul primirii unei contraoferte de la furnizorul donor, ANCOM le recomandă să discute în prealabil cu operatorul actual, informându-l despre intenția de portare. Acest demers ar putea conduce la o renegociere a contractului deținut și, implicit, utilizatorii ar putea obține oferte mai bune de la operatorul actual și ar putea, încă de la acel moment, să evalueze opțiunile disponibile.

Observaţi că în procesul de portare există anumite riscuri. Deşi mă repet, toate acestea ar putea fi evitate dacă operatorii telecom ar veni cu oferte bune la prelungire şi nu s-ar mai ajunge astfel de demararea procesului de portare şi la intervenţia departamentelor de retenţie.

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează OnePlus 9 Pro și Acer Nitro 5 AN517-52.