Piaţa chineză rămâne sensibilă pentru Apple, mărul muşcat iese din top 5 la nivel de vânzări şi rămâne pe scădere, deşi piaţa a crescut cu 8.9% în Q2

26/07/2024

China este o piaţă foarte importantă pentru Apple, în 2023 această ţară având o cotă de 19% în vânzările totale de iPhone-uri la nivel global. Vorbim de zeci de milioane de unităţi comercializate anual, la fiecare 5 telefoane vândute, unul ajungând la un utilizator chinez.

Din păcate 2024 este un an greu pentru mărul muşcat în această ţară, iar lucrurile nu se vor aşeza prea curând. Cauzele ce au dus la această situaţie sunt multe, însă cele mai importante ar fi:

  • presiunea politică (statul chinez a demarat o amplă campanie de convingere a populaţiei de a nu mai cumpăra produse occidentale, în special cele americane);
  • revenirea pe piaţa premium a celor de la Huawei (compania are o creştere de 50.2% YoY şi a ajuns pe locul al doilea, la o cotă de piaţă cu doar 0.4% mai mică decât primul loc, Vivo);
  • promoţii agresive aplicate de Oppo, Vivo, Xiaomi şi restul producătorilor locali (aceştia beneficiază şi de suportul politic de care am menţionat mai sus);
  • dificultăţile economice au constrâns populaţia să fie mai atentă cu cheltuielile neesenţiale (întreaga piaţă premium este în scădere).

Al doilea trimestru din 2024 a fost unul slab pentru Apple, compania ieşind după foarte mult timp din top 5. Cu toate că au avut reduceri de preţ consistente şi campanii promoţionale, Apple a terminat cele trei luni cu o scădere de 3.1% YoY, în contextul în care piaţa a crescut cu 8.9%.

Piaţa chineză se bazează în mod special pe producători locali, însă foarte interesant este că nimeni nu are o poziţie dominantă, diferenţa între primul loc şi locul cinci fiind de doar 4.5% ca şi cotă de piaţă.

Sursa: idc.com
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează OnePlus 9 Pro și Acer Nitro 5 AN517-52.