Livrările de maşini noi fabricate în Uniunea Europeană ar putea întârzia în săptămânile următoare (Germania este „de vină” pentru această situaţie)

/
/
18 nov. 24
/

Uniunea Europeană ar putea funcţiona mult mai bine, dacă ar reduce birocraţia, una exagerată în anumite domenii de activitate. Cei de la Financial Times ne arată încă o dată cum un astfel de exces birocratic afectează o industrie întreagă.

Asociația Inginerilor Germani (VDI) a considerat că trebuie să schimbe standardele de transport pe platforme, deoarece maşinile electrice sunt mult mai grele, iar acestea trebuie asigurate suplimentar. Transportatorii trebuie astfel să implementeze curelele suplimentare, blocaje pentru roți mai eficiente și să consolideze șinele pe care se așează mașinile pe camioanele care le transportă.

Problema în acest caz nu este aceea că s-au schimbat standardele (unele poate corecte de altfel), ci că transportatorii riscă amenzi usturătoare dacă nu îşi modifică rapid flotele. Impactul asupra lor variază, de la costuri mari pentru implementarea schimbărilor (sute de mii de euro), până la timpi de încărcare mai mari sau chiar variante de a transporta mai puţine maşini (se schimbă formatul remorcilor).

Standardele gândite de Asociația Inginerilor Germani (VDI) sunt utilizate în toată Uniunea Europeană, pentru că Germania este liderul european în lanţul de aprovizionare a producţiei de maşini.

Sursa: biziday.ro
Categorii: gAuto
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.