Retailerul intermediază vânzarea de maşini Hyundai în 48 de oraşe americane, printre care regăsim şi nume importante precum Los Angeles, Atlanta, Dallas, Miami sau New York.
Cei interesaţi pot intra pe platforma Amazon Autos, iar prin intermediul acesteia pot căuta, comanda, finanţa şi programa ridicarea autovehiculului Hyundai.
Începutul este timid, însă reprezentanţii Amazon îşi doresc să dezvolte pe repede înainte acest serviciu. În Statele Unite ale Americii sunt deja discuţii şi cu alţi producători auto, în timp ce în Canada sau Europa se pregăteşte intrarea, poate chiar din 2025.
Important de menţionat este că dealerii nu sunt eliminaţi din procesul de achiziţie, ei sunt cei care vor livra într-un final maşinile. Câştigul lor este acela că vor acces la milioane de clienţi Amazon, astfel că vor putea livra maşini nu doar în aria lor geografică de acoperire. Totul va ţine de preţ, de oferte, practic Amazon le va oferi acces pe întreg teritoriul ţării.
Dealerii vor plăti o taxă către Amazon, cu menţiunea că cei care s-au înscris acum în faza de testare Amazon Autos, vor fi scutiţi de aceasta (cel puţin o perioadă).
Personal mi-ar plăcea să văd o astfel de strategie aplicată la nivelul Uniunii Europene, astfel încât să pot achiziţiona un Hyundai sau orice altă maşină nouă dintr-o altă ţară membră, atât timp cât costurile sunt mai bune.