Compania americană a avut un an groaznic la nivel de rechemări în service, în 2024 fiind realizate zeci de astfel de operaţiuni, unele care doar în Statele Unite ale Americii au generat costuri de 800 de milioane de dolari.
Ultima de acest fel a fost făcută zilele acestea, Ford urmând a rechema în service 768.927 modele diesel vândute la nivel global în perioada 2014 – 2023. Se pare că pe filtrele de particule apar în timp fisuri fine, unele care ulterior duc la eşecuri în testele de gaze de eşapament.
Multe dintre aceste rechemări vor avea loc şi în Europa, doar Germania confirmând 164.168 vehicule afectate de problemă (Ford EcoSport, Fiesta, Focus, B-Max, C-Max, Galaxy, Kuga, Mondeo, Grand C-Max, Ranger, S-Max, Tourneo Connect, Transit Connect și Transit Courier).
Cu acest prilej, cel al ultimei rechemări, Ford a anunţat oficial că îl demite pe şeful calităţii. Viitorul director al departamentului va avea drept obiectiv reducerea numărului de rechemări, cât şi reducerea costurilor de garanţie.
Şi dacă tot am adus aminte de Ford în acest articol, compania americană nu o duce bine în Uniunea Europeană nici la nivelul vânzărilor. În primele 11 luni ale anului Ford a înmatriculat 286.943 maşini, în scădere cu 14% YoY. Dacă luăm în calcul şi Marea Britanie şi ţările EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia), numărul înmatriculărilor este de 395.611 unităţi, în scădere cu 17.3% YoY.