Ford recheamă în service peste 768.000 de maşini diesel vândute în perioada 2014 – 2023 (cu această ocazie, Ford îl demite şi pe şeful calităţii pentru prea multe rechemări)

gAuto
/
/
21 dec. 24
/

Compania americană a avut un an groaznic la nivel de rechemări în service, în 2024 fiind realizate zeci de astfel de operaţiuni, unele care doar în Statele Unite ale Americii au generat costuri de 800 de milioane de dolari.

Ultima de acest fel a fost făcută zilele acestea, Ford urmând a rechema în service 768.927 modele diesel vândute la nivel global în perioada 2014 – 2023. Se pare că pe filtrele de particule apar în timp fisuri fine, unele care ulterior duc la eşecuri în testele de gaze de eşapament.

Multe dintre aceste rechemări vor avea loc şi în Europa, doar Germania confirmând 164.168 vehicule afectate de problemă (Ford EcoSport, Fiesta, Focus, B-Max, C-Max, Galaxy, Kuga, Mondeo, Grand C-Max, Ranger, S-Max, Tourneo Connect, Transit Connect și Transit Courier).

Cu acest prilej, cel al ultimei rechemări, Ford a anunţat oficial că îl demite pe şeful calităţii. Viitorul director al departamentului va avea drept obiectiv reducerea numărului de rechemări, cât şi reducerea costurilor de garanţie.

Şi dacă tot am adus aminte de Ford în acest articol, compania americană nu o duce bine în Uniunea Europeană nici la nivelul vânzărilor. În primele 11 luni ale anului Ford a înmatriculat 286.943 maşini, în scădere cu 14% YoY. Dacă luăm în calcul şi Marea Britanie şi ţările EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia), numărul înmatriculărilor este de 395.611 unităţi, în scădere cu 17.3% YoY.

Sursa: automarket.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.