Înmatriculările de maşini noi au un început de an timid în România, în timp ce înmatriculările de modele second-hand au plecat ca din puşcă

gAuto
/
/
3 mart. 25
/

Bunăstarea unei ţări este prezentată indirect şi de piaţa auto, aceasta arătând apetitul oamenilor de a schimba un bun ce necesită un efort financiar semnificativ.

Piaţa auto din România pare a avea două viteze:

  • marşarier pentru maşinile noi (înmatriculări de 23.770 unităţi în primele 2 luni ale anului, în scădere cu 1.25% an pe an);
  • a treia pentru maşinile second-hand (înmatriculări de 60.844 unităţi în primele 2 luni ale anului, în creştere cu 7.42% an pe an).

Începutul de an arată un interes crescut al românilor pentru modelele la mâna a doua, asta şi pentru că preţurile sunt mai variabile şi mai flexibile. În cazul maşinilor noi, mă gândesc că există şi o oarece aşteptare a programului rabla, unul care va veni cu schimbări importante.

Iată cum arată situaţia primelor 10 mărci în ceea ce priveşte înmatriculările de maşini noi:

  • Dacia – 7542 unităţi;
  • Toyota – 1964 unităţi;
  • Skoda – 1770 unităţi;
  • Volkswagen – 1681 unităţi;
  • Renault – 1470 unităţi;
  • Hyundai – 1240 unităţi;
  • Ford – 1075 unităţi;
  • Mercedes – 941 unităţi;
  • BMW – 885 unităţi;
  • Suzuki – 742 unităţi.

Dacia rămâne lider cu o cotă de piaţă de 31.7%, urmată la mare distanţă de Toyota şi Skoda cu cote de piaţă de 8.2%, respectiv 7.4%.

Sursa: acarom.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.