Producătorul auto chinez Chery a lansat oficial primele maşini în România, însă la testele EuroNCAP unul dintre modele a avut probleme cu airbagurile

gAuto
/
/
11 iul. 25
/

Săptămâna aceasta a fost una de bun augur şi de rău augur în acelaşi timp pentru producătorul chinez Chery, când vorbim de filiala locală din România.

Vă scriam luna trecută că Chery a trimis spre ţara noastră primele unităţi din modelele Chery Tiggo 7 şi Tiggo 8, iar imediat ce acestea au ajuns, compania chineză a şi organizat un eveniment oficial de lansare.

Evenimentul a avut loc joi seară, iar în cadrul său au fost anunţate şi preţurile din România pentru cele două modele:

  • Chery Tiggo 7 în versiunea Comfort va pleca de la 27.990 euro;
  • Chery Tiggo 7 în versiunea Luxury va pleca de la 29.990 euro;
  • Chery Tiggo 7 în versiunea Unique AWD va pleca de la 34.990 euro;
  • Chery Tiggo 8 în versiunea Luxury va pleca de la 34.990 euro;
  • Chery Tiggo 8 în versiunea Unique AWD va pleca de la 37.990 euro;

Acestea sunt preţurile standard, însă vor exista şi ceva reduceri promoţionale de până la 2000 – 3000 euro. Detalii despre cele două modele puteţi găsi pe site-ul oficial chery.com.ro.

Partea mai neplăcută este că tot săptămâna aceasta cei de la EuroNCAP au făcut publice mai multe rezultate pentru câteva noi maşini testate. Printre acestea s-au aflat şi modelele Chery Tiggo 7 şi Tiggo 8.

Ambele au obţinut 4 stele, dar nu aceasta este problema (sunt multe maşini care se opresc la 3 – 4 stele). În cazul modelului Chery Tiggo 7 ar fi existat două probleme cu airbagurile, printre care una destul de serioasă.

Conform raportului oficial EuroNCAP:

  • airbagul pentru genunchi nu s-a activat corect (protecţia pentru genunchi şi coapse a fost evaluată ca fiind slabă);
  • airbagul cortină s-a desprins din şină, astfel că protecţia oferită pasagerului din spate este ca şi inexistentă. Înţeleg că reprezentanţii EuroNCAP au solicitat producătorului să modifice sistemul, însă nici la al doilea test airbagul cortină nu a funcţionat corespunzător. În acest context a fost scăzut punctajul acordat, iar producătorului i s-a solicitat o reevaluare a designului sistemului airbagului cortină.

Sper că Chery va rezolva aceste probleme, mai ales cea a airbagului cortină (acesta este răspunzător cu protecţia capului).

Via: autocritica.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.