În urmă cu doar câteva ore vă scriam despre noul proiect pilot al Carrefour în România, cel cu cărucioare inteligente. Acesta este funcţional deja în cadrul hypermarketului Carrefour Corbeanca.
Este clar că tendinţa de digitalizare este prezentă peste tot, însă în unele cazuri prin digitalizare se elimină şi anumite modalităţi de monitorizare şi control, iar oamenii sunt extrem, dar extrem de creativi.
Lanţurile de supermarketuri şi hypermarketuri din toată lumea au implementat casele automate, acele case Self Check ce te lasă pe tine să îţi scanezi toate cumpărăturile. Problema cu aceste case este că se fură foarte mult, iar companiile caută soluţii de limitare a acestor furturi (un caz puternic mediatizat în trecut a fost cel al supermarketului Jumbo din Olanda, cel care în 2023 a raportat un profit de 80 de milioane de euro şi furturi de 100 de milioane de euro prin casele de marcat automate).
Problema este una generală, iar recent lanţul de supermarketuri Delhaize a decis ca utilizarea caselor automate să poată fi făcută doar de acei clienţi ce deţin card de fidelitate.
„Prin această măsură, Delhaize își propune să creeze o barieră suplimentară pentru clienții care nu își verifică în mod conștient corect produsele alimentare”, a declarat presei Roel Dekelver, purtătorul de cuvânt al companiei.
Dacă acest sistem îşi va dovedi utilitatea, sunt şanse foarte mari ca el să fie extins în întreaga reţea a grupului Ahold Delhaize, cel care deţine în România lanţul de supermarketuri Mega Image.
Sursa: retaildetail.eu