CEO-ul Porsche recunoaşte: „modelul nostru de business nu mai funcţionează”

gAuto
/
/
24 iul. 25
/

Porsche este un nume ce nu mai necesită niciun fel de prezentare, însă chiar şi cei mari pot avea probleme pe o piaţă aflată în plină transformare.

Oliver Blume, CEO-ul Porsche, a recunoscut recent într-un mesaj adresat angajaţilor că „modelul nostru de business nu mai funcţionează”. Compania înregistrează scăderi importante pe mai toate pieţele unde activează, iar unele modele sunt în cădere liberă (spre exemplu, vânzările lui Porsche Taycan au scăzut cu 49% în 2024 vs 2023, iar în prima jumătate a anului 2025 acestea au mai înregistrat încă o scădere de 6% an pe an).

Conform datelor aferente anului 2024, Porsche a vândut anul trecut peste 310.000 maşini, în scădere cu 3% vs 2023. La nivel de venituri vorbim de puţin peste 40 de miliarde de euro, în scădere cu 1.1% vs 2023, iar profitul s-a oprit la 5.64 miliarde de euro, în scădere cu 23% vs 2023.

Veştile rele continuă pentru Porsche, astfel că de la 1 august vor intra în vigoare noile tarife impuse de administraţia Trump, unele care vor forţa creşterea preţurilor în Statele Unite ale Americii.

Pentru a face faţă acestor schimbări majore, Porsche va concedia aproape 2000 de angajaţi până în 2029, iar gama de modele va fi micşorată (Porsche 718 Cayman și Boxster vor fi oprite din producţie în luna octombrie a acestui an).

Compania germană pregăteşte lansarea de noi modele electrice, primele dintre acestea urmând a fi anunţate chiar de anul viitor.

Sursa: automarket.ro
Categorii: gAuto
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Uniunea Europeană a cedat şi renunţă la planul ca din 2035 să avem doar maşini electrice (cum se prezintă noua propunere?)

În foarte scurt timp se va oficializa o decizie despre care am tot vorbit în ultima perioadă, una care a fost luată la presiunea industriei auto europene.

Cât costa noua Dacia cu autonomie ce ajunge pâna la aproape 1600 de kilometri?

În luna octombrie cei de la Dacia au anunţat noua gamă de modele, marca românească aducând versiuni facelift pentru Dacia Sandero, Sandero Stepway, Jogger şi Logan.

Ce model este Mașina Anului 2026 în România?

Nici nu am mai avut timp să vă spun acum câteva zile care au fost cele 7 finaliste Mașina Anului 2026 în România, cele care s-au înfruntat astăzi pentru titlul suprem... Așa că, fără a mai face o introducere plictisitoare, pot să pun aici nu doar cele 7 finaliste, ci și ordinea în care acestea…