Porsche este un nume ce nu mai necesită niciun fel de prezentare, însă chiar şi cei mari pot avea probleme pe o piaţă aflată în plină transformare.
Oliver Blume, CEO-ul Porsche, a recunoscut recent într-un mesaj adresat angajaţilor că „modelul nostru de business nu mai funcţionează”. Compania înregistrează scăderi importante pe mai toate pieţele unde activează, iar unele modele sunt în cădere liberă (spre exemplu, vânzările lui Porsche Taycan au scăzut cu 49% în 2024 vs 2023, iar în prima jumătate a anului 2025 acestea au mai înregistrat încă o scădere de 6% an pe an).
Conform datelor aferente anului 2024, Porsche a vândut anul trecut peste 310.000 maşini, în scădere cu 3% vs 2023. La nivel de venituri vorbim de puţin peste 40 de miliarde de euro, în scădere cu 1.1% vs 2023, iar profitul s-a oprit la 5.64 miliarde de euro, în scădere cu 23% vs 2023.
Veştile rele continuă pentru Porsche, astfel că de la 1 august vor intra în vigoare noile tarife impuse de administraţia Trump, unele care vor forţa creşterea preţurilor în Statele Unite ale Americii.
Pentru a face faţă acestor schimbări majore, Porsche va concedia aproape 2000 de angajaţi până în 2029, iar gama de modele va fi micşorată (Porsche 718 Cayman și Boxster vor fi oprite din producţie în luna octombrie a acestui an).
Compania germană pregăteşte lansarea de noi modele electrice, primele dintre acestea urmând a fi anunţate chiar de anul viitor.
Sursa: automarket.ro