Mercedes nu mai vrea să fie percepută ca o maşină de lux şi va lansa modele mai ieftine, unele accesibile pentru cât mai mulţi oameni

gAuto
/
/
17 aug. 25
/

Vă mai aduceţi aminte de criza semiconductorilor din industria auto? Dar de pandemia COVID-19? Ei bine, în acea perioadă, mai marii Mercedes au luat două decizii strategice care pentru o perioadă scurtă de timp chiar au funcţionat:

  • au prioritizat maşinile scumpe pentru că acestea generau profit mai mare (ba chiar au şi crescut preţurile pentru ele, pentru că luxul se plăteşte);
  • au renunţat în a dezvolta noi generaţii pentru modelele mai ieftine (o completare evidentă a deciziei de mai sus).

În 2021 totul părea extraordinar pentru Mercedes-Benz Group, la venituri totale de aproape 134 de miliarde de euro, profitul fiind extrem de generos, peste 23 de miliarde de euro. Doar că din acel moment lucrurile au luat-o în jos, iar în 2024, la venituri totale de peste 145 de miliarde de euro, profitul a scăzut la un minim al ultimilor 5 ani, puţin peste 10 miliarde de euro.

2025 sună şi mai rău, iar cele două strategii luate anterior nu mai funcţionează: oamenii nu mai vor atât de mult lux, iar pe modele accesibile nu mai există opţiuni.

Cum nici modelele electrice nu merg absolut deloc, se pare că oficialii Mercedes au luat decizia de a inversa procesul: preţurile la modelele premium vor scădea, ba mai mult, în materialele de marketing va dispărea complet cuvântul „lux” (compania nu mai vrea să se promoveze ca un brand de lux), iar în curând vor fi lansate noi modele accesibile (platforma CLA este ajunsă la o maturită deplină, deci nu va fi o problemă din acest punct de vedere).

Conform presei germane, o sursă internă ar fi declarat că „Ținta noastră este acum să devenim o marcă mai accesibilă unui public mai numeros.”

Şi uite cum Mercedes se întoarce către acel segment de piaţă de care nu mai avea nevoie în urmă cu câţiva ani. Că aşa-i în viaţă.

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Eldrive România a inaugurat o stație de încărcare de 1MW (1.000 kW), prima de acest fel din Europa de Est

La sfârșitul lunii mai 2025 vă anunțam că rețeaua de stații de încărcare Eldrive a atins un număr de 600 de puncte de încărcare al nivel național, iar acum, la puțin peste jumătate de an distanță, sunt disponibile în România circa 1.000 de astfel de puncte de încărcare. Mi se pare o dezvoltare cu adevărat…

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.