Piaţa globală de telefoane pliabile este în creştere constantă şi chiar dacă market share-ul în totalul pieţei de smartphone-uri rămâne redus, această nişă generează profituri frumoase pentru producători (tocmai de aceea din 2026 va intra şi Apple în horă).
Acest interes crescut nu îi ajută pe cei de la Samsung, cei care practic au lansat acest segment de piaţă. Compania sud-coreeană nu reuşeşte să lanseze produse la fel de competitive, astfel că market share-ul a scăzut vertiginos în ultima perioadă.
Dacă în 2022 Samsung avea la nivel global o cotă de piaţă de peste 80% (concurenţa era aproape inexistentă), în 2025 situaţia este cel puţin problematică.
Cel mai recent raport Counterpoint Research aferent celui de-al doilea trimestru al anului ne prezintă un moment dificil pentru Samsung, cota sa de piaţă fiind una extrem de redusă:
- Huawei – 45% (în creştere cu 32% vs aceeaşi perioadă din 2024);
- Motorola – 28% (în creştere cu 14% vs aceeaşi perioadă din 2024);
- Samsung – 9% (în scădere cu 21% vs aceeaşi perioadă din 2024).
Lansările seriei Samsung Galaxy Z7 din vară ar trebui să readucă pe plus vânzările, dar vor fi oare acestea suficiente cât să îi permită companiei sud-coreene măcar un loc 2 la final de an?
Sursa: androidauthority.com