BMW M235 xDrive Gran Coupe (2025) – review

gAuto
/
/
7 oct. 25
/

Nu am mai publicat de ceva vreme un review auto, dar acum când revin cu un astfel de articol o fac cu un automobil special, aș spune eu. Este un hot-hatch care de fapt nu este hatch, ci un derivat cu formă de coupe cu 4 uși al Seriei 1. La BMW, acest tip de caroserie poartă denumirea de Gran Coupe, indiferent pe ce model se bazează, adică nu este vorba doar despre situații ca cea de față, când BMW M235 xDrive Gran Coupe a luat ființă dintr-un hatchback de segment C.

Specificații pentru BMW M235 xDrive Gran Coupe (2025)

Specificații

Automobil
BMW M235 xDrive Gran Coupe (2025)
MotorBenzină, 4 cilindri în linie, 1998 cmc, putere maximă 300 CP @ 5750 - 6500 rpm, cuplu maxim 400 Nm @ 2000 - 4500 rpm
TransmisieCutie automată Steptronic cu dublu ambreiaj și 7 rapoarte, tracțiune integrală permanentă xDrive
Emisii CO2 WLTP172 g/km, norma de poluare EURO 6D
Consum WLTP7.6 l/100 km – mixt
Performanțe250 km/h viteza maximă (limitată electronic)
4.9 sec. accelerația de la 0 la 100 km/h
Capacitate portbagaj430 l
Dimensiuni (Lxlxh)4546 x 1800 / 2070 x 1445 mm
Greutate1650 kg

Design exterior și interior

BMW M235 xDrive Gran Coupe 2025 - review
🔺Dacă îți palce sau nu designul exterior ori cel interior, este o discuție, dar la calitatea de fabricație nu este nimic de dezbătut.

Aș spune că BMW M235 xDrive Gran Coupe este un Seria 1 până pe la montantul B, deși probabil că sunt ceva diferențe și până acolo. Doar că, dacă chiar există, acestea sunt minore și foarte greu de remarcat dacă nu ai ambele mașini una lângă cealaltă. 

În cazul de față, fiindcă avem un BMW Seria 2 Gran Coupe cu pachet M Sport Pro, înseamnă că sunt prezente fel de fel de elemente ce aduc acest model mai aproape de unul care a ieșit direct din atelierele M GmbH. Sigur că exagerez puțin, dar fără discuție tușele sportive sunt mai mult decât evidente.

Legat de desingul general, pot fi stârnite discuții despre forma farurilor, a celebrei grile sau a faptului că în spate toba masivă se lasă prea tare văzută chiar și fără să te apleci. Oricum ar fi, frumusețea este în ochii privitorului, iar gusturile nu se discută.

Din partea mea, în afară de acele detalii pe care tocmai le-am menționat mai sus, BMW M235 xDrive Gran Coupe nu arată deloc rău, are forme fluide, linii clare și proporții destul de reușite, deși din unele unghiuri pare ceva mai forțată forma de coupe cu 4 uși. Pe de altă parte, faptul că nu există ramă în jurul geamurilor la niciuna dintre cele patru portiere este semn clar că dorința de a avea un aspect de coupe get-beget a fost sarcină prioritară pentru designeri.

La interior, am avut cumva o senzație de deja-vu, asta fiindcă habitaclul din BMW M235 xDrive Gran Coupe este aproape identic cu cel pe care l-am descoperit împreună când l-am prezentat pe M135 xDrive. Nici nu am stat să caut deosebiri, nu ar avea rost, cert este că noul layout introdus odată cu actuala generație Seria 1 este prezent și în Seria 2 Gran Coupe. Vedem aceleași două ecrane care sunt unite printr-o sticlă comună, aceeași consolă joasă, de pe care a dispărut joystick-ul iDrive și aceleași lumini ambientale care strălucesc din spatele unor orificii de pe bord, central și spre laterale, orificii care creează o atmosferă unică în mașină în special noaptea.

Cert este că interiorul poate fi discutat la nivel de design, dar la calitatea materialelor, a asamblării și a finisajelor nu încape nicio îndoială că totul este de nivel premium. Spun încă o dată că BMW are la ora actuală cea mai bună calitate de fabricație raportat la toți concurenții direcți. Chiar simți atenție la detalii și multă implicare în a avea nu doar senzația de calitate de top, ci aceasta să fie simțită oricum ai analiza tot ce este în jurul tău în habitaclu.

Scaunele față sunt cu profilare evident sportivă, au o susținere laterală pronunțată și diverse reglaje pe distanțe lungi, care mi-au permis chiar și mie, la 1.95 m înălțime, să găsesc o poziție ideală în spatele volanului. Este adevărat că simți mașina cumva „închisă” în jurul tău, în sensul că spațiul este la limită pe orice direcție în față, pentru ca pe banchetă orice adult să poată avea probleme la genunchi sau la cap, în funcție de gabarit, să zicem.

Portbagajul a câștigat 50 de litri în volum față de hatchback-ul Seria 1, așa că BMW M235 xDrive Gran Coupe nu duce lipsă de spațiu pentru bagaje. Este adevărat că gura de deschidere, dar și înălțimea înăuntrul portbagajului sunt ambele limitate, dar contează faptul că sub podea există un spațiu suplimentar (luat totuși în calcul la volumul de 430 litri) unde poți ascunde diferite obiecte mai mici. Poți elimina complet podeaua amovibilă și astfel să ai toți cei 430 litri într-un singur compartiment.

Motor și cutie de viteze

BMW M235 xDrive Gran Coupe 2025 - review
🔺Platforma cu motor transversal pe care BMW îl împinge în spatele punții față face ca totul sub capotă să fie destul de înghesuit.

Din partea mea, din tot ce am mai testat până la această dată, motorul de 2 litri pe benzină ce se află sub capota BMW M235 xDrive Gran Coupe este cel mai bun din categoria sa la momentul de față, din tot ce mai poți alege. Este foarte rafinat pentru un 4 cilindri în linie, are un sound mai special decât te-ai aștepta (aici contribuie și sistemul de sunet activ, care îl mai conturează, să zic), însă modul în care răspunde la apăsarea accelerației este cel care m-a convins că pot face afirmația din prima frază a capitolului.

Motorul trage bine chiar de la ralanti, ce-i drept de pe la 2000 rpm mai sus se trezește mai tare la viață, și continuă să se mențină în avânt până la limita turației maxime. Cuplu este din plin, tot timpul îl simți prezent la datorie, ai parcă o rezervă la dispoziție, așa că mereu simți că ești gata de reprize rapide. 

În afară de modul de conducere Sport, motorul nu este exploziv, trage bine, dar fără a simți ceva șocuri. Doar că pe Sport se trezește cu adevărat la viață, asta în mod clar și pentru că se schimbă inclusiv răspunsul la accelerație, mult mai sensibilă la orice atingere. 

Ajutat și de transmisia Steptronic, adică una cu dublu ambreiaj și 7 trepte, grupul motopropulsor este de senzație atunci când vrei să-l pui serios la treabă. Cutia schimbă „curat” mai mereu în toate modurile de conducere în afară de Sport. Mai apar uneori mici șocuri, în special pe retrogradare, dar pe Sport astfel de șocuri sunt prezente la aproape fiecare schimb de raport. Nu e vreun defect, din contră, mașina vrea să-ți transmită în cel mai pur mod că mecanica se ocupă să-ți transmită mai tot ce se întâmplă cu pinioanele din transmisie.

Ținută de drum, performanțe și consum

BMW M235 xDrive Gran Coupe 2025 - review
🔺Drumurile libere și cu multe curbe par a fi cele favorite de această mașină.

Aici, BMW M235 xDrive Gran Coupe este un sportiv pur sânge. Suspensia pune accent pe dinamică, este rigidă, dar nu neapărat deranjantă (doar dacă mergi mulți km pe drumuri de slabă calitate). Faptul că avem suspensie adaptivă, activă, ce-și poate modifica ușor comportamentul (mai suplă, ori mai rigidă) nu poate schimba mult percepția, tot timpul simți că ai sub tine o mașină sportivă, care îți transmite clar cum se prezintă drumul.

Trenul de rulare încearcă și chiar reușește să mențină roțile în perfect contact cu suprafața de rulare, indiferent de cât de tare forțezi pe accelerații, pe frânări brutale sau în curbele în care intri tare. BMW M235 xDrive Gran Coupe este o mașină care te implică, care își dorește un șofer căruia îi place mult să conducă, să se bucure de fiecare drum, de fiecare călătorie.

Tracțiunea xDrive reușește să tragă, dar și să împingă cu forță în orice condiții de aderență. Cum BMW M235 xDrive Gran Coupe are la bază o platformă cu tracțiune față, această punte este cea pe care se pune accent, însă în fracțiuni de secundă pot fi cuplate și roțile spate, când simți un imbold clar.

Direcția este mai mult decât ok, poate mi-aș fi dorit ca uneori asistarea să nu fie atât de ridicată, însă volanul îți trimite suficient feedback.

Performanțele sunt excelente pentru o mașină cu masă de puțin peste 1.6 tone. Nu simți această greutate nici la plecarea de pe loc, nici la reprize la viteze mici și nici la cele la viteze de autostradă. BMW M235 xDrive Gran Coupe este foarte vioi, foarte prezent oricând și oricât ai cere din partea lui. Nu duci niciodată lipsă de putere, pare că poate trage în plină forță și după ce ai depășit bine vitezele maxime permise pe autostradă.

Consumul oficial determinat după normativ WLTP pare poate cam optimist la o mașină pe benzină cu 300 CP, dar eu am reușit, fără să fac eforturi, să fiu cu 0.6 l / 100 km sub consumul din fișa tehnică. Cum s-a întâmplat asta, nu prea știu, cert este că au fost multe, destul de multe momente în care m-am bucurat de cei 300 CP și de sunetul motorului și al evacuării. Chiar și așa, media în cei aproape 800 de km parcurși în test a fost de 7.0 l / 100 km.

Au fost și momente în care consumul a fost în jur de 10 l / 100 km, dar la fel de adevărat este că dacă mergi mai economic poți prinde și circa 6.5 l / 100 km. Cel mai probabil, într-un oraș aglomerat, în care mai faci și ceva excese, vei trece de 10 – 12 l / 100 km, poate și mai mult dacă ai mereu talpa grea, în timp ce la drum întins, la un mers mai relaxat, să poți scade spre 6 l / 100 km. Cine va lua însă un BMW M235 xDrive Gran Coupe cu 300 CP ca să meargă economic, nu prea știu… 

Tehnologie și siguranță

🔺Pe lângă sistemele de bază, cele disponibile opțional vin inclusiv cu funcții de conducere autonomă (în anumite limite, desigur, iar șoferul trebuie să fie mereu atent la drum).

Și aici sunt multe similitudini cu fratele Seria 1, așa că pentru mai multe detalii vă voi invita să parcurgeți și review-ul pentru acel model. BMW M235 xDrive Gran Coupe (2025) este fără dubiu unul dintre cele mai echipate, cele mai tehnologizate automobile din clasa lui, asta și fără să fie nevoie să bifezi extrem de multe opționale. Evident că cele mai complexe, cele mai avansate sisteme de asistență și confort sunt disponibile opțional, dar și din standard ai destule.

Despre sistemul de infotainment, totul la superlativ. Interfață extrem de plăcută, modernă, cu multe posibilități de personalizare și extrem de multe aplicații dintre care poți alege. Foarte important este că totul rulează mereu fluid, fără pic de lag.

Interfața sistemului de infotainment de pe BMW M235 xDrive Gran Coupe (2025) cu exemple și pentru afișajul de bord, în funcție de modurile de conducere alese:


Nu pot să nu duc lipsa joystick-ului iDrive, acum toate comenzile (inclusiv cele pentru climatizare) se dau prin intermediul ecranului tactil. Da, putem spune că suntem obișnuiți cu asta de la smartphone-uri, dar în mașină consider că este nevoie în continuare de câteva comenzi clasice, cu butoane, rotițe etc.

Ce vreau să amintesc aici este cât de tare mi se pare cum și-a făcut loc realitatea augmentată într-un model din acest segment. Practic, când setezi o destinație pe navigația mașinii, atunci când este nevoie să schimbi o bandă, să treci printr-o intersecție sau alte manevre, pe ecranul sistemului de infotainment apare imaginea captată de camera frontală, cu drumul real peste care sunt aplicate săgeți virtuale direct pe banda pe care trebuie să fii sau să te încadrezi, precum și alte semnalizări mai mult decât sugestive, precum puteți vedea în imaginile de mai jos:

Și apropo de camerele video din mașină, sistemul are și spațiu de stocare și poți alege când și cât timp să filmeze camerele, fie că este vorba despre cea frontală, cea din spate sau chiar cea interioară. Sunt multiple opțiuni dintre care poți alege pentru ce să înregistreze aceste camere.

Pe partea de dotări, încă din standard orice BMW M235 xDrive Gran Coupe (2025) aduce diverse elemente și ornamente de design specifice M, suspensie adaptivă M, scaune încălzite față, sistem de sunet Hi-fi harman/kardon (sună bine spre foarte bine), teleservices cu eSIM și altele. Suplimentar pe mașina de test au fost aduse jante pe 19 inch, plafon exterior negru, pachet M Sport Pro (frâne M, blocuri optice specifice, centuri de siguranță roșii, scaune M Sport și altele) și pachet Innovation (sistem de acces și pornire fără cheie, oglindă interioară electrocromă, faruri adaptive cu LED, asistent fază lungă, Head-Up Display, încărcare wireless pentru smartphone și sistem BMW Live Cockpit Professional).

Ca sisteme de siguranță, BMW M235 xDrive Gran Coupe (2025) aduce standard tot pachetul de airbag-uri (frontale și laterale față plus cortină față și spate), precum și câteva sisteme de asistență a șoferului, sisteme prinse în pachetul Driving Assistant. Dintre acestea amintesc Forward Collision Mitigation, Lane Departure Warning și Speed Limit Info. Poți plusa, cum a fost cazul și al mașinii de test, cu Driving Assistance Pro, care introduce cruise control activ cu funcție stop&go, menținere pe bandă și schimbare automată de pe o bandă pe cealaltă (doar aplici semnalizarea și mașina se asigură și schimbă banda în perfectă siguranță), Traffic Jam Assistant (urmează parcursul mașinii din față, accelerând și frânând după aceea, dar și păstrând banda de circulație), Side Collision Protection (emite avertizări și chiar intervine spre a încerca să evite eventuale coliziuni laterale) și Cross Traffic Warning.

Preț

BMW M235 xDrive Gran Coupe (2025) – de la 57.838 EUR cu TVA. O mașină echipată precum cea test ajunge la circa 65.000 EUR cu TVA (prețuri valabile la data publicării acestui review). 

BMW M235 xDrive Gran Coupe (2025)
4.1 / 5 Gadget Score
Pro
  • calitate înaltă de fabricație, premium în adevăratul sens al cuvântului;
  • probabil cel mai reușit motor cu patru cilindri în linie care poate fi cumppărat acum;
  • ținută de drum care permite șofat eminamente sportiv, fără reacții surprinzătoare și cu mult control în orice situație;
  • performanțe foarte bune, mașina trage cu putere în orice regim de exploatare;
  • consum bun, mai ales raportat la performanțe;
  • multă tehnologie la bord, chiar din standard, dar cu anumite pachete mașina se poate compara chiar și cu modele din segmentul mare și de lux.
Contra
  • spațiu interior limitat, sub așteptările pentru segmentul C;
  • trenul de rulare, chiar și cu suspensia adaptivă, poate fi considerat prea rigid de anumite persoane;
  • prea puține comenzi fizice, doar câteva butoane pe consola centrală, dar fără astfel de comenzi pentru sistemul de climatizare, de exemplu.
Concluzii

BMW M235 xDrive Gran Coupe (2025) propune un comportament eminamente de hot-hatch într-o caroserie de tip coupe cu 4 uși. Aceasta ar fi cea mai simplă definiție a acestui model, care va fi așadar ales de către cei care preferă o mașină de segment C, însă nu sub formă de hatchback, ci cu linii mai elegante. Cu pachet M, ca în cazul de față, linile sunt mai dinamice, la fel cum este și tot ce ține de ținuta de drum, de modul în care poți conduce și cum reacționează mașina. Sunt și ceva minusuri, prețul nu este tocmai pentru oricine, dar, raportat la tot ce primești, nu mi se pare exagerat, în condițiile actuale ale pieței. Vorbim totuși despre o mașină premium, cu adevărat premium, una cu sute de cai putere, tracțiune integrală și multă tehnologie la bord.

Design exterior și interior
Motor
Cutie viteze
Ținută de drum
Performanțe și consum
Tehnologie și siguranță
Preț

Darius Pană
Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Realme GT 7, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.