Pentru prima dată într-o lună (septembrie 2025), înmatriculările de maşini noi chinezeşti au depăşit înmatriculările de maşini noi sud-coreene în Europa de Vest (iar acesta este doar începutul)

gAuto
/
/
15 oct. 25
/

Ce se întâmplă astăzi pe piaţa auto din Europa este ceva ce în urmă cu 10 ani ar fi fost de neimaginat. Asistăm practic la o schimbare totală a tot ce ştiam, iar producătorii clasici par a pierde lupta cu lupii tineri (iar aici mă refer în special la cei din China).

Conform celor de la Schmidt Automotive Research, în luna septembrie s-a întâmplat un eveniment aproape istoric. Datele oficiale arată că vânzările de maşini noi chinezeşti au depăşit vânzările de maşini noi sud-coreene în Europa de Vest (vorbim de Belgia, Franţa, Italia, Luxemburg, Olanda, Germania, Danemarca, Irlanda, Marea Britanie, Spania, Portugalia, Austria, Finlanda, Suedia, Norvegia, Elveţia şi Islanda).

Toate brandurile din China (BYD, Geely, MG, Chery, Lynk & Co şi toate celelalte) au reuşit să înmatriculeze 88.800 unităţi (cotă de piaţă de 8%), în timp ce toate brandurile din Coreea de Sud (Hyundai, Kia, KGM aka Ssangyong etc.) au reuşit să înmatriculeze 86.700 unităţi (cotă de piaţă de 7.8%).

Europa de Vest a înmatriculat în septembrie un total de 1.1 milioane maşini noi, iar producătorii auto chinezi au atins un record la nivel de market share. Cum aceştia cresc ca ciupercile după ploaie, este foarte probabil ca de acum înainte fiecare nouă lună să însemnă un nou record la nivel de cotă de piaţă şi, de ce nu, poate chiar la nivel de unităţi înmatriculate.

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.