Un brand auto chinezesc şi-ar putea vinde maşinile în Europa şi sub marca Opel (europenii se îndoiesc de mărcile chinezeşti, iar astfel s-ar oferi mai multă încredere în procesul de achiziţie)

gAuto
/
/
25 oct. 25
/

Procesul de rebadge nu este deloc nou în industria auto, ba chiar este unul utilizat cu succes de foarte, foarte mulţi ani. Prin acest rebadge, un producător auto vinde acelaşi model de maşină sub alt nume sau chiar sub altă marcă (pot exista şi mici modificări la nivel echipare şi de design).

Ca exemple din prezent vă pot da Toyota şi Suzuki cu modelele Toyota RAV4 şi Suzuki Across sau Dacia şi Renault cu modelele Dacia Sandero şi Renault Sandero. Sigur că exemplele sunt multe, însă aţi înţeles ideea.

Interesant este că grupul Stellantis pregăteşte o mişcare tip rebadge complet nouă pentru piaţa europeană, deoarece vorbim de un rebadge pentru o marcă auto chinezească. Deoarece europenii sunt în continuare reticenţi când vine vorba de brandurile chinezeşti, grupul Stellantis se gândeşte să vândă maşini Leapmotor şi sub umbrela Opel.

Pentru cei care nu ştiu, grupul Stellantis deţine 21% din acţiunile Leapmotor. Conform unui acord între cele două entităţi, Stellantis are drepturi exclusive de a construi, a exporta şi a vinde modelele Leapmotor în afara Chinei.

Leapomotor va produce din 2026 modelul B10 în fabrica Stellantis din Zaragoza, însă dacă se va decide acest rebadge, atunci acolo se va produce şi Opel B10 sau cum se va numi el la nivel comercial.

Fără a mai lungi vorba, este foarte posibil ca de anul viitor să putem cumpăra maşini Leapmotor sub marca Opel. Cum Leapmotor există şi pe canal oficial în România, atunci am putea cumpăra aceeaşi maşină din două surse diferite.

Sursa: profit.ro

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.