Așa cum v-am anunțat când am expus primele impresii pentru Renault 4 E-Tech electric, în cadrul aceluiași eveniment Renault am condus și noul Austral, mai precis versiunea cu facelift, pregătită pentru acest sfârșit de 2025 și anii ce vor urma.
Renault Austral este propunerea constructorului francez în segmentul C-SUV, acolo unde se dă cea mai acerbă luptă pe Bătrânul Continent. Am testat această mașină când a fost lansată inițial, de fapt când acest model a fost introdus în premieră în gama Renault, înlocuindu-l pe Kadjar.
Mi-a plăcut mult Renault Austral atunci când l-am avut la test pentru câteva zile, platforma CMF-CD pe care acest model este construit fiind una modernă și bine pusă la punct. Înainte de a vorbi despre asta, haideți să vedem câteva imagini cu exteriorul.






Așa cum observăm, facelift-ul s-a concentrat pe partea frontală, complet redesenată. Aspectul este acum ceva mai agresiv, iar liniile sunt mai clare, mai drepte, mai ascuțite chiar, le-aș numi. Din lateral nu putem remarca modificări evidente, jantele au primit alt design, dar putem vedea că Renault Austral propune un ampatament lung și console față și spate scurte. Asta înseamnă lungime totală mai mică decât a multor competitori, dar spațiu interior suficient. În spate, doar în zona blocurilor optice vedem din nou schimbări mai evidente, nici acestea nu mai sunt rotunjite, ci au linii drepte și unghiuri ascuțite, iar dimensiunea lor este mult mai mică, nu se mai întind mult pe hayon, până la punctul de (aproape) a se uni.
În interior, nu sunt multe care meritau refăcute (de fapt, cu greu pot remarca ceva modificări), layout-ul este în continuare modern și suficient de proaspăt. Renault Austral stătea bine la calitatea de fabricație, cu tot ce înseamnă asta, inclusiv materiale, și înainte de facelift, așa că se prezintă la fel și acum.
Ca și la Renault 4, ca de altfel la orice alt Renault care a așezat „levierul” schimbătorului de viteze în spatele volanului, deasupra manetei pentru ștergătoare, nu găsesc această implementare cea mai fericită, cea mai ergonomică. Da, te obișnuiești, dar cred că era mai bună o altă soluție.






Spațiu este din plin pe orice direcție, Renault Austral fiind o mașină de familie care oferă loc generos pentru fiecare pasager. Și în portbagaj pot încăpea multe, chiar dacă volumul standard de 527 litri nu este cel mai generos din segment.
În ceea ce privește ținuta de drum, eu am condus cea mai puternică versiune de Renault Austral facelift. De fapt, sunt doar două motorizări dintre care poți alege: mild hybrid cu 150 CP și full hybrid E-Tech cu 200 CP. Așa cum am spus, eu am condus modelul cu 200 CP, deci un full hybrid.
Acesta este compus dintr-un motor pe benzină cu trei cilindri în linie și capacitatea de 1.2 litri, două motoare electrice (unul pentru propulsie și celălalt cu rol de starter-generator), o cutie automată cu 4 trepte (pentru motorul termic) și o baterie Li-Ion 400V, cu capacitatea de nu mai puțin de 2 kWh. Puterea maximă a sistemului este de 200 CP, iar cuplul se oprește la 205 Nm, o valoare nu tocmai ridicată pentru o astfel de mașină.
Chiar și așa, Renault Austral full hybrid nu este deloc leneș, cum s-ar spune, ci demonstrează că este agil, cu reprize susținute bine inclusiv la viteze de autostradă. Am mers pe A3 câțiva kilometri, iar acolo Austral facelift ne-a arătat că antifonarea este excelentă, nici când am depășit ușor viteza legală nu am remarcat zgomot puternic din vreo direcție.

Ținuta de drum este foarte echilibrată. Așa cum l-am găsit și înainte de acest facelift, și acum Renault Austral este suficient de confortabil peste orice fel de denivelări, fără ca asta să presupună oscilații mari ale caroseriei. De fapt, Austral este plăcut la condus în orice fel de scenariu, de la aglomerația din oraș, pe drumuri naționale sau serpentine și până pe autostradă, așa cum am precizat deja.
Sistemul de „direcție integrală”, cel denumit „4CONTROL”, care permite rotirea la un unghi de maxim 5 grade și al roților de pe puntea spate, asigură o rază de bracaj redusă la viteze mici, dar și o stabilitate mai bună în curbe sau la schimbările de direcție la viteze extraurbane (peste 50 km/h). În primul scenariu roțile spate se rotesc în sens invers celor din față, iar în al doilea caz în aceeași direcție cu cele frontale.

Eficiența sistemul full hybrid E-Tech este înaltă. Doar pe autostradă nu prea are cum să intervină recuperarea energiei la decelerare, iar în atare condiții consumul de benzină este în jurul a 7.5 – 8 l / 100 km, în rest poți prinde circa 6.5 l / 100 km. Ba chiar la mers relaxat pe drumuri naționale am văzut în computerul de bord valori în jurul a 5 l / 100 km, uneori chiar sub această cifră.
Singurul lucru de care mă pot lega vis-a-vis de experiența de conducere, ține de cutia automată, care în continuare, așa cum am mai remarcat și cu alte ocazii la alte modele Renault full hybrid sau PHEV din gama E-Tech, menține uneori o anumită treaptă prea mult timp. Motorul termic rămâne la o turație prea înaltă în mod continuu, fără ca eu să accelerez, ci doar mențin o viteză constantă. După câteva secunde bune, uneori peste 5 – 6 secunde, poate și mai mult, software-ul decide că poate schimba într-un raport superior, ceea ce ar fi putut face însă mult mai devreme. Nu se întâmplă mereu, nu este neapărat cu adevărat deranjant, dar remarci asta și nu este un comportament normal.
Prețurile și versiunile disponibile pe piața din România le puteți descoperi foarte facil din imaginea de mai jos, cu mențiunea că toate prețurile au inclus TVA și sunt de listă, fără oferte sau ecobonusuri de la stat.

Din partea mea, Renault Austral facelift este un SUV de segment C bine poziționat în contextul actualei piețe, o mașină cu multe atuuri de partea sa și cu prea puține minusuri serioase.