Din ciclul „scandal”: amazon.com

/
/
30 ian. 12
/

Admirat de întreaga lume şi copiat de o grămadă de start-up-uri, amazon.c0m a fost acuzat recent că majorează artifical preţurile produselor. Şi dacă asta nu ar fi de ajuns, acesta interzice, apoi, firmelor care vând produse prin  intermediul platformei sale să comercializeze produsele la un preţ mai mic pe alte site-uri concurente.

Sâmbătă seara, după nenumărate plângeri depuse la Protecţia Consumatorilor, aceştia au deschis o investigaţie. Această tehnică concurenţială este una neloială şi distruge piaţa, cei care au de pierdut cel mai mult din ea fiind consumatorii. Diverse organizaţii de afaceri şi comercianţi independenţi acuză retailer-ul american de „agresivitate” asupra partenerilor, care sunt în general clienţi mai mici, companii lipsite de apărare aflate la faza iniţială.

Retailer-ul american percepe un comision de cel puţin 75 de cenţi la vânzare sau 0,15 cenţi la tranzacţie la care se mai adaugă o taxa lunară între 30 şi 50 de lire sterline. Anu trecut amazon.com a modificat condiţiile contractuale introducând „paritatea preţului”. Conform acesteia, cei de la Amazon obligă practic companiile care vând pe platforma lor să menţină paritatea  între ceea ce cumpără sau vând pe platforma lor şi procentul pe care-l încasează pentru fiecare produs în parte comercializat pe alte site-uri, în afara de cel al retailer-ului.

Office of Fair Trading este aşteptat să ia atitudine cu privire la aceste practici. Până atunci însă, amazon.com se bucură de faima pe care o are. În Marea Britanie este lider pe piaţa on-line-ului şi, deşi nu au dat cifre oficiale exacte, analiştii spun că ar deţine 20% din piaţă. Astfel pentru 5 dolari cheltuiţi 1 este al amazon.com, pe când oncurentul pricipal, Tesco, primeşte un dolar la 10 cheltuiţi.

Alarmaţi de această situaţie au devenit şi cei de la Uniunea EuropeanăMalcom Harbour, preşedintele Comitetului de Protecţie a Consumatorilor din Parlamentul European, a declarat că se vor face investigaţii pentru a se stabili dacă business-uri din Europa precum Amazon exploatează puterea pieţei într-un fel care sa prejudicieze consumatorii. Anul trecut, vânzările retailer-ului american au crescut cu 44 %.

Sursa: DailyMail
Cuvinte cheie: Amazon, Amazon.com, Tesco
Echipa Gadget.ro
Gadget.ro este un site de știri și recenzii tech cu o vechime de peste 10 ani. În această secțiune apar articole de tip advertorial, unele dintre ele nu sunt redactate de către noi și se menționează clar în corpul materialului dacă este cazul.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Smartwatch Garmin Venu 4 – review (Un ceas echilibrat, dar care putea fi mai bine poziționat ca preț)

Primul meu contact mai serios cu un produs Garmin s-a petrecut atunci când am testat amănunțit Venu X1, un smartwatch care atrage prin ecranul rectangular mare, de 2 inch, dar și prin cât de subțire este. Astăzi revin către voi cu un nou review pentru un ceas Garmin din seria Venu, fiind vorba mai exact…

Motorola Edge 70 – review

Motorola Edge 70 a debutat și în țara noastră printr-o ofertă cu adevărat interesantă - o reducere aparent mare din prețul de listă și o sumedenie de accesorii incluse (ceas, căști, smart tag).