Estimare privind piața de publicitate din social media românească – 50% în plus pe 2012

10/07/2012

HyperActive a prezentat un studiu de piață intitulat Digital FactBook în care s-a făcut o estimare privind piața românească de digital. S-a avansat valoarea de 65 milioane euro, cu 21% mai mult decât în 2011. Sunt auspicii pozitive și mai ales dacă trendul pozitiv se va păstra.

Valoarea de 65 milioane euro cuprinde: investițiile media în digital, mobile marketing, comisioanele plătite către agențiile de comunicare online.

Cuvintele cheie și trendurile care vor marca 2012 sunt: video, mobile, social media și e-comerce. În ultimul an, rețelele sociale au înregistrat o creștere extraordinară a popularității și utilizării, pe măsură ce social media a devenit parte integrată din viața noastră și un mod de relaționare natural. Estimăm că în acest an bugetele de puiblicitate investite în Social Media vor crește cu circa 50%. Advertiserii vor utiliza social media mult mai strategic, ca instrument veridic de business și vor construi mesajul astfel încât să vorbească peste zgomotul mulțimii”, declară Alex Vişa, Managing Partner HyperActive.

Și o serie de date statistice care s-ar putea să vi se pară interesante:

1. Valoarea pieței locale de digiatal în 2011 – 52 – 55 milioane euro;

2. Cheltuielile media legate de furnizorii locali de media online, piața de search și furnizorii media internaționali au ajuns la 34 milioane euro;

3. În 2011 au fost o creștere de 30% față de 2010 în ce privește volumul pieței românești de digital;

4. Agențiile de media locale au strâns 12 – 13 milioane euro pe 2011;

5. Mobile marketing-ul s-a ridicat la 7 milioane euro.

Cei mai mari investitori au fost din zonele: Telecom, Industria Financiară, Industria Auto. Facebook atrage cele mai mari fonduri în social media și se apropie rapid de 5 milioane conturi în țara noastră. Mobile marketingul crește, se estimează pe 2012 că ar plusa cu 15% față de cei 7 milioane euro din 2011.

Ar fi interesantă o comparație între piața de digital și volumul alocat către media tradițională: ziare, radio & televiziune – aici se învârt sume de 5 – 6 ori mai mari.

Puteți accesa Digital FactBook pe http://www.digitalfactbook.ro/.

Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 8 Pro, tableta Samsung Galaxy Tab S9 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16 a fost transformat în desktop PC ad-hoc. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.