SMS-ul împlinește 20 de ani de folosință

SMS-ul este atât de folosit în ziua de astăzi încât este greu de crezut că primul SMS a fost transmis cu doar 20 de ani în urmă. Pe data de 3 decembrie 1992, Neil Papworth – un inginer din Marea Britanie –  a trimis prin intermediul computerului său mesajul „Merry Christmas” către Richard Jarvis, deținătorul unui telefon Orbitel 901 ce era abonat la rețeaua Vodafone.

Papworth nu a primit un răspuns la mesajul său deoarece la momentul respectiv nu se putea trimite un mesaj scris prin intermediul telefonului. Abia în anul 1993, Nokia a prezentat primul telefon mobil ce oferea această opțiune.

Inițial, trimiterea mesajelor scrise era un serviciu gratuit, dar în anul 1994 Vodafone a implementat serviciul contra-cost. Popularitatea mesajelor scrise a crescut substanțial în anul 1995, după inventarea tehnologiei textului predictiv (T9). Totodată, s-a impus o limită de 160 de caractere pentru un SMS, prin urmare modalitatea de scriere a diferitelor cuvinte a suferit schimbări puternice, before a devenit be4, by the way – btw, together – 2gether, great – gr8, și așa mai departe.

Se estimează că 4 miliarde de oameni folosesesc SMS-ul pentru a comunica. Totuși, pentru prima dată de la introducerea acestei modalități de comunicare, frecvența utilizării mesajelor scrise este în scădere. De exemplu, în Marea Britanie numărul de SMS-uri/an a scăzut de la  39.7 miliarde la 38.5 miliarde. În ianuarie, compania finlandeză Sonera a afirmat că numărul mesajelor trimise cu ocazia Crăciunului din anul 2011 a fost de 8.5 milioane, față de 10.9 milioane trimise în anul precedent.

Totuși, acest lucru nu înseamnă că SMS-urile nu vor mai fi folosite. Companiile de telefonie mobilă au câștigat aproximativ 500 de miliarde de dolari de pe urma lor iar în următorii 7 ani se preconizează un profit de încă un trilion de dolari.

Cam câte SMS-uri scrieți pe zi?

Sursă: The Guardian
Echipa Gadget.ro
Gadget.ro este un site de știri și recenzii tech cu o vechime de peste 10 ani. În această secțiune apar articole de tip advertorial, unele dintre ele nu sunt redactate de către noi și se menționează clar în corpul materialului dacă este cazul.