Apple a lansat săptămâna trecută noua serie iPhone 16, una formată din patru modele: iPhone 16, 16 Plus, 16 Pro şi 16 Pro Max. Etapa de precomandă a fost deschisă vineri, 13 septembrie, iar în mod normal aceasta este o perioadă de vârf pentru mărul muşcat. Teoretic, după lansarea noii generaţii de iPhone şi până la sărbătorile de iarnă, Apple nu ar trebui să aibă rival la nivel de vânzări.
Şi totuşi, pe bursă, săptămâna a început cum nu se poate mai prost pentru Apple. Acţiunile gigantul american au scăzut în cursul zilei de azi cu aproape 3%, iar explicaţia pare a fi destul de ciudată. Mai mulţi analişti se tem că cererea pentru noile smartphone-uri iPhone 16 este scăzută, de aici şi timpul scurt de livrare al acestora.
Se vehiculează că cererea este scăzută în special pentru variantele Pro, adică iPhone 16 Pro şi 16 Pro Max, deoarece, deşi a fost mult mediatizată, caracteristica Apple Intelligence se lasă în continuare aşteptată (în Uniunea Europeană nu va ajunge prea curând).
„Factorul cheie este cererea mai mică decât se aștepta pentru seria iPhone 16 Pro…principalul punct de vânzare, Apple Intelligence, nu este disponibil încă de la lansare.”, a declarat Ming-Chi Kuo, analist Apple la TF International Securities.
Există şi analişti însă care susţin că timpul de livrare scurt nu are nicio legătură cu cererea redusă, ci cu faptul că Apple şi-a îmbunătăţit substanţial lanţul de aprovizionare.