Alibaba este prezent în Europa prin intermediul platformei de comerţ online AliExpress, însă se pare că îşi doreşte o nouă expansiune, bătrânul continent fiind o prioritate pentru dezvoltare.
În acest context Alibaba se pregăteşte să lanseze o a doua platformă de comerţ online, Tmall, una foarte cunoscută şi apreciată în China. Strategiile celor două site-uri de comerţ electronic vor fi destul de diferite. În timp ce AliExpress comercializează produse livrate în general din depozitele din China, Tmall va vinde produse europene către consumatorii europeni (va promova producătorii locali).
Michael Evans, preşedintele grupului Alibaba, a declarat că „veţi vedea Tmall pe care îl avem în China, venind în Europa, ceea ce înseamnă că vom servi mărcile şi consumatorii de piaţă locală.” Există deja un proiect pilot desfăşurat în Spania, iar cel mai probabil acesta se va transforma în curând într-unul cu acoperire europeană.
Se pare că grupul Alibaba vrea să investească mai mult în această parte a planetei, gigantul chinez anunţând de curând că plănuieşte construirea unui hub logistic şi a unui centru de date în Turcia, ambele urmând a deservi Europa şi Orientul Mijlociu.