Articolul tip opinie (review este prea mult spus) despre filmul Fast and Furious X (Furios şi Iute 10) a prins destul de bine, acesta acumulând peste 8200 de vizualizări. Am zis că aş putea repeta experimentul, iar săptămâna aceasta m-am tot gândit la ce film. Şi pentru că suntem totuşi un blog tech am dat o şansă unui film de interes pentru noi, BlackBerry.
Filmul a fost lansat oficial pe 11 mai, adică are deja aproape 2 luni şi este un eşec total când vine vorba de încasări. Chiar dacă este un film de buget (am citit că întreg bugetul a fost de aprox. 5 milioane de dolari), acesta ar fi avut nevoie de o strategie de promovare, ceva care să atragă oamenii în cinematografe, mai ales pasionaţii şi entuziaştii.
Ca să înţelegeţi cât de rău stă filmul, acesta are încasări totale mai mici decât tentativa de film românesc „Romina, VTM” (BlackBerry are încasări totale de 1.66 mil. dolari, în timp ce Romina, VTM a ajuns la 2.1 mil. dolari).
Şi filmul nu este rău, nu este rău deloc. Am plecat la drum cu aşteptări limitate, chiar reduse pe alocuri şi chiar mă gândeam că aş vrea să rezist până la final. Ce să vezi, BlackBerry este un film care are sens, care are o linie narativă constantă şi logică, iar Jay Baruchel (Mike Lazaridis în film) şi Glenn Howerton (Jim Balsillie în film) joacă excelent, fac roluri foarte bune.
Scenariul a fost adaptat după cartea „Losing the Signal: The Untold Story Behind the Extraordinary Rise and Specatacular Fall of BlackBerry”, scrisă de Jaquie McNish și Sean Silcoff. Vorbim astfel de o poveste inspirată în mare parte din fapte reale, chiar dacă pe alocuri există exagerări şi chiar informaţii eronate (un astfel de exemplu este legat de cum a fost ales numele BlackBerry).
Mi-au plăcut cumva şi cele două idei puternic promovate de producători şi anume că ascensiunea BlackBerry a fost bazată pe încrederea dintre cei doi CEO (Mike Lazaridis şi Jim Balsillie) şi pe decizia lui Mike Lazaridis de a nu produce device-uri în China. Imediat cum cele două aspecte au fost încălcate, a început şi decăderea companiei.
Filmul surprinde şi momente care arată încăpăţânarea şi negarea (putem face o paralelă şi la Nokia în acest caz) de după lansarea iPhone-ului în 2007, dar şi clişeica situaţie în care banul schimbă omul. Mi-ar fi plăcut să se pună mai mult accent pe momentele de glorie ale BlackBerry, unele care au existat fără doar şi poate. Pentru o scurtă perioadă de timp telefoane BlackBery au creat dependenţă, unii angajatori numind brandul CrackBerry.
Eu cred că acest film merita mai mult, scenariul şi actorii şi-au îndeplinit cu brio partea, însă promovarea a lăsat mult de dorit.
🔴 NOTA: 7.5 din 10 🔴
httpvh://youtu.be/cXL_HDzBQsM