Ştim că Amazon este o companie ce investeşte foarte mult în tot ce înseamnă digitalizare, tehnologizare, robotizare, fiind chiar un pionier în anumite domenii (un exemplu ar fi plata cu palma la POS).
Cel mai nou anunţ al gigantului american a agitat însă din nou spiritele în rândul angajaţilor săi. Compania a anunţat că a început testarea în depozite a mai multor unităţi din noul său robot umanoid Digit. Vorbim despre un robot cu două mâini şi două picioare, unul ce poate urca / coborî pe scări, ce poate ridica pachete, colete, poate deplasa containere, poate prelua comenzi ale clienţilor etc. Practic poate face aproape toate tipurile de activităţi făcute în prezent de oameni.
Un reprezentant al sindicatului britanic GMB a declarat presei că „Automatizarea Amazon este o cursă cu capul înainte spre pierderea locurilor de muncă. Am văzut deja cum sute de locuri de muncă au dispărut din cauza ei în centrele de îndeplinire”.
Reprezentanţii Amazon nu sunt de acord cu această viziune, Tye Brady, directorul tehonologic al Amazon Robotics, a declarat la rândul său presei că oamenii sunt de neînlocuit şi că niciodată depozitele Amazon nu vor putea fi complet automatizate în viitor.
Sigur că discuţia este una lungă şi provocatoare, însă cu siguranţă acesta este viitorul: roboţii vor prelua activităţile oamenilor cu caracter repetitiv, iar oamenii vor trebui să se recalifice, să descopere noi job-uri axate mai mult pe creativitate, pe unicitate în general.