Din cele 4202 reclamaţii, 4123 au venit din partea utilizatorilor serviciilor de comunicații electronice și poștale şi 79 din partea utilizatorilor de servicii digitale.
În sectorul comunicațiilor electronice, o mare parte dintre reclamații au vizat portabilitatea numerelor (29% din totalul reclamațiilor din acest domeniu), în special neprocesarea anulării portării, în contextul în care furnizorii au dat dovadă de flexibilitate în crearea ofertelor de retenție a clienților lor, adaptate la nevoile de comunicare și la puterea de cumpărare a acestora.
Alte nemulțumiri ale utilizatorilor au fost legate de încetarea contractelor (16%), facturarea serviciilor de comunicații electronice (10%), încheierea contractelor la distanță (10%), gradul de acoperire cu servicii de telefonie și internet mobile (8%) și modificarea unilaterală a contractelor (7%).
Cele mai multe reclamaţii au fost primite de:
- Vodafone România – 38%;
- Orange România – 26%;
- DIGI România – 16%;
- Telekom Romania Mobile Communications – 7%.
Din totalul reclamațiilor primite de ANCOM pe parcursul anului trecut, 30% au vizat serviciile poștale, cu 6% mai multe decât în anul 2023, în contextul în care tot mai multe persoane fac achiziții online. Principalele probleme semnalate au fost nelivrarea trimiterilor poștale (31% din totalul reclamațiilor privind acest sector), condițiile de predare (16%), nerespectarea termenului de livrare (15%), deteriorarea trimiterilor poștale (13%), respectiv pierderea/furtul acestora (11%).
Cele mai multe reclamaţii au fost primite de:
- Fan Courier – 31%;
- Cargus – 29%;
- Dynamic Parcel Distribution – 12%;
- Delivery Solutions (Sameday) – 9%.
Având în vedere reglementările europene din domeniul serviciilor digitale, ANCOM a primit, în anul 2024, un număr de 79 de sesizări referitoare la acest domeniu. Dintre acestea, 68 au avut ca obiect conținutul ilegal online, iar 11 plângeri au vizat o posibilă nerespectare a Regulamentului privind serviciile digitale.