Ştiu că estimările specialiştilor legate de vânzările Apple au fost de multe ori eronate, însă în ultimele luni aceştia au început să fie din ce în ce mai exacţi. În toamnă anunţau că producătorul american nu vinde cât şi-ar dori, iar cifrele oficiale Apple au confirmat acest lucru (venituri de 84 miliarde dolari vs 89 – 93 miliarde dolari obiectivul).
Mai nou aflăm că Apple a solicitat o nouă reducere a numărului de unităţi produse în perioada ianuarie – martie. Mărul muşcat îşi doreşte să vândă în aceste trei luni 47 – 48 milioane unităţi din noua generaţie de iPhone-uri, însă cererea redusă îi obligă să taie 10% din producţie (maxim 43 milioane unităţi). Comparativ cu aceeaşi perioadă din 2018 vom avea cu 20% mai puţine iPhone-uri vândute.
Chiar dacă Tim Cook a dat vina pe “flacăra violet” pentru reducerea vânzărilor, acesta trebuie să îşi revină şi să vadă în ce stadiu se află piaţa telefoanelor inteligente: vorbim de o suprasaturare, o limită maximă atinsă, o perioadă în care utilizatorul nu mai schimbă telefonul de la generaţie la generaţie. Era să uit şi preţul, divin de altfel.