Se pare că Apple va câştiga mai puţin din vânzările Noului iPad comparativ cu iPad 2, deoarece costul de producţie pentru noua tabletă este mai ridicat.
Specialiştii de la UBM TechInsights au estimat că fabricarea Noului iPad îi costă pe cei de la Apple 310 dolari/unitate în varianta 4G LTE de 16 GB. Ţinând cont că acest model se va vinde cu 629 de dolari, rezultă un profit de 319 dolari, adică 51% pentru fiecare unitate vândută. Costurile realizării unui iPad 2 3G de 16 GB erau la apariţie de 276 dolari/unitate, iar preţul de vânzare era de 629 dolari. Acest lucru denotă faptul că profitul pentru fiecare unitate iPad 2 3G vândută este de 353 de dolari, adică 56%, cu un procent de 5% mai bun decât vor câştiga în urma vânzării Noului iPad.
Aceste costuri sunt mai ridicate datorită display-ului Retina care costă 70 de dolari (comparativ cu 53 de dolari cât costa display-ul iPad 2), chipurile LTE care costă 21 de dolari (comparativ cu 10 dolari cât costau cele 3G de pe iPad 2), procesorul A5X care costă 28 de dolari (comparativ cu 22 de dolari cât costa A5), camera foto care costă 12 dolari (comparativ cu 6 dolari cât costa camera de pe iPad 2) şi bateria care costă 30 de dolari (comparativ cu 22 de dolari cât costa cea de pe iPad 2).
Chiar dacă se reduc câştigurile de pe urma noii tablete, profitul Apple va rămâne foarte ridicat. Deşi sunt produse calitative, consider că aceste preţuri de achiziţie sunt exagerate. Vă daţi seama că în România sub 3000-3500 de lei nu vom vedea niciun model al noii tablete Apple.