ASUS a oferit detaliile pentru o nouă ediție a concursului său adresat liceenilor pasionați de TIC. Toate informațiile sunt structurate în articolul de față.
ASUS Learn and Compete a ajuns la ediția a 5-a. Pot participa elevii de liceu din clasele IX – XII din București, dar și din județele Ilfov, Iași, Prahova, Cluj, Constanța, Timiș, Suceava și Bacău. De fapt, dacă există interes și alte județe pot fi în listă, trebuie doar la nivel de inspectorat să-și manifeste dorința.
Înscrierea este gratuită și se face prin intermediul unui profesor coordonator pe website-ul dedicat.
Fiecare participant trebuie să ai acces la un dispozitiv conectat la internet. Concursul se desfășoară pe platforma Kahoot!, iar finala se va desfășura în format fizic la sediul Microsoft România.
Sunt trei premii în finală, atât pentru fiecare elev ajuns pe una dintre pozițiile fruntașe, dar și pentru profesorul coordonator (câte un laptop ASUS de elev / profesor clasat pe locurile 1, 2 și 3).
Care sunt etapele ASUS Learn and Compete 2026?
21 noiembrie 2025 – 28 februarie 2026 – Înscrierea elevilor din clasele IX–XII din București, Ilfov, Iași, Prahova, Cluj, Constanța, Timiș, Suceava, Bacău, Dolj și Argeș.
4 martie 2026 – Workshop online pentru profesori, în care vor fi prezentate portofoliul ASUS Education, regulamentul și mecanismul concursului.
6 martie 2026 – Workshop online pentru elevi, în care participanții înscriși iau parte la o rundă de test pentru acomodarea cu formatul concursului.
10 martie 2026 – Etapa 1, la care pot participa toți elevii înscriși care respectă regulamentul. Primii 15 elevi, conform clasamentului din Kahoot!, se vor califica în finală.
12 martie 2026 – Etapa 2, la care pot participa elevii necalificați în urma primei etape. Se califică în finală alți 15 elevi, conform punctajelor din Kahoot!.
18 martie 2026 – Marea finală, în format fizic, cu participarea a 30 de finaliști.
Declarații oficiale:

„Prin ASUS Learn and Compete 2026 continuăm misiunea noastră de a aduce educația digitală mai aproape de elevii de liceu din România, într-un mod interactiv și competitiv. Tehnologia trebuie să fie un catalizator pentru învățare, iar Learn and Compete 2026 este dovada că inovația poate transforma educația într-o experiență motivantă și practică. Faptul că rămâne în format regional demonstrează că inițiativa a fost bine primită în comunitățile locale, acolo unde ne dorim să sprijinim cât mai mulți elevi talentați”, a declarat Liviu Marica, PR & Marketing Manager, ASUS România.

„Inspectoratul Școlar al Municipiului București susține cu deosebit entuziasm continuarea proiectului ASUS Learn and Compete, un demers care reunește educația, tehnologia și creativitatea într-un cadru modern și motivant pentru elevii noștri. Ediția 2026 reprezintă o nouă oportunitate pentru liceenii bucureșteni de a explora domeniul informaticii, de a-și dezvolta competențele digitale și de a se conecta cu profesioniști din industria tehnologică.
Concursul le oferă participanților nu doar șansa de a-și testa cunoștințele, ci și posibilitatea de a descoperi direcții de carieră, de a lucra cu instrumente moderne și de a-și valorifica creativitatea într-un context educativ de înalt nivel.
Parteneriatul cu ASUS România reprezintă o resursă valoroasă pentru sistemul educațional bucureștean, contribuind în mod direct la formarea unei generații tinere pregătite să răspundă provocărilor digitale ale viitorului. Mulțumim echipei ASUS România pentru implicarea constantă, pentru susținerea educației și pentru oportunitățile pe care le oferă an de an elevilor și profesorilor noștri.
Le doresc tuturor participanților mult succes, inspirație și curaj. Fie ca această competiție să devină pentru fiecare dintre ei un pas esențial în drumul către performanță și inovație. Sunt convins că, prin astfel de inițiative, continuăm să construim un mediu educațional modern, orientat spre excelență și adaptat societății cunoașterii”, a declarat Ionel Florian Lixandru, Inspector Școlar General, Inspectoratul Școlar al Municipiului București.
Inițiativa a pornit în 2022 sunt denumirea ASUS Challenge 2022. Au participat 45 de echipe și 225 de elevi, iar pe primele 3 poziții s-au clasat:
- Colegiul Național Matei Basarab;
- Colegiul Național Mihai Viteazul București;
- Colegiul Național Gheorghe Șincai.
Finala s-a desfășurat la Grand Hotel Bucharest pe 4 mai 2022.
S-a transformat în ASUS Learnd and Compete în ediția pe 2023. Au fost 92 de licee din București și 1898 de elevi. Premiile au fost formate din 30 de laptopuri pentru școala câștigătoare și 3 laptopuri ASUS ExpertBook.
Pe primul loc s-a aflat Liceul Teoretic Benjam Franklin, iar finala a avut loc la sediul Microsoft România.
Cea mai numeroasă ediție din punct de vedere al participanților a avut loc în 2024 – 91 de licee și 2709 elevi. Premiile au constat în 6 laptopuri ASUS ExpertBook. Pe primul loc s-a situat Cojocariu Laura de la Colegiul Național Ion Creangă.
În 2025 s-a transformat în concurs regional cu participanți din mai multe județe ale țării. Au fost 79 de licee și 1500 de elevi. Pe prima poziție s-a aflat tot Cojocariu Laura de la colegiul amintit.
ASUS Learn and Compete 2026 face parte din Calendarul Proiectelor de Educație Extrașcolară Regionale / Interjudețene 2026.