Auchan România pare a fi unul dintre cei mai activi comercianţi când vine vorba de digitalizarea magazinelor fizice. În hypermaket-urile Auchan clienţii au posibilitatea de a plăti cash, cu cardul, cu telefonul, iar de ceva timp pot plăti şi cu amprenta.
Această metodă de plată este testată de câteva luni în Auchan Militari şi Drumul Taberei, iar de curând s-a implementat şi în Auchan Cotroceni. Dacă totul va decurge normal, comerciantul vrea să utilizeze plata cu amprentă în toată reţeaua naţională până în 2020.
Cum funcţionează sistemul ?
Pentru a putea plăti cu amprenta, clienţii trebuie să îşi instaleze pe smartphone aplicaţia well.com (disponibilă pentru Android şi iOS), aplicaţie unde trebuie să introducă date personale, cât şi datele unui card emis de o bancă din România.
Pentru activare amprentă, clientul se duce la o casă de self check-out şi îşi înregistrează amprenta. Prin bluetooth (deci trebuie să îl aveţi activat pe telefon), amprenta înrolată este trimisă către aplicaţia well.com care va cere confirmarea acesteia (deci trebuie să ai un smartphone cu scanner de amprente). După confirmare, amprenta este salvată şi va putea fi folosită ulterior pentru plăţi.
După activare, clientul va putea face prima plată. Se scanează codul de bare primit pentru produsele cumpărate, se pune amprenta, casa de self check-out verifică automat cu aplicaţia well.com amprenta (din nou trebuie să existe bluetooth activ), iar după confirmare tranzacţia se transmite către server, acesta retrage banii de pe card şi confirmă casei de self check-out că plata a fost făcută. Tot acest proces este criptat şi durează câteva secunde.
Plata cu amprenta este o alternativă pentru casele de self check-out şi pare o soluţie bună doar dacă nu ai conectivitate NFC la telefon. Dacă ai, plata direct cu smartphone-ul îmi pare mult mai la îndemână.
Până acum aplicaţia well.com a fost instalată de peste 5000 de români, însă nu ştim câţi dintre aceştia au şi făcut cumpărături prin amprentă.