Amazon a anunțat anul trecut că va căuta o locație pentru un al doilea sediu ce va necesita o investiție finală de peste 5 miliarde dolari. Bineînțeles că anunțul a trezit interesul mai multor orașe din SUA, însă numai 20 dintre acestea au ajuns în “finală”.
Cu toate acestea, atât corporația, cât și municipalitățile au avut de câștigat. În primul rând, Amazon a ajuns în posesia unor date demografice și salariale legate de forța de muncă ș.a.m.d pentru toate orașele ce au aplicat. Datele respective le sunt folositoare celor de la gigantul online pentru a decide, spre exemplu, unde pot lansa spre vânzare un produs mai ușor. Să spunem că am de gând să scriu o carte pentru copii, pe care o vreau comercializată exclusiv pe amazon.com. Pe baza informațiilor deja primite benevol, ei pot decide să o facă disponibilă mai întâi în zona în care deja au aflat că se află multe grădinițe. De asemenea, le va fi mult mai ușor să identifice o nouă locație pentru un depozit sau unde se află o concentrație mai mare de firme de cercetare, la care pot apela pe partea de outsource.
Orașele participante au avut de câștigat pentru că au stârnit interesul Amazon pentru diverse proiecte pe care le-au promovat. De exemplu, ideea celor din Kansas City de a oferi joburi veteranilor din armată, tocmai pentru că firma și-a propus anterior să ofere aproximativ 25.000 joburi acestei categorii sociale, în următorii 3 ani. De asemenea, New Orleans a devoltat un program care să alinieze centrele universitare la realitățile din zona de business astfel încât absolvenții lor să aibă cât mai multe șanse la un job performant.
Decizia pentru acest al doilea sediu al Amazon va fi comunicată în cursul lui 2018.