În urmă cu câteva zile am participat la un eveniment online organizat de către Fashion Days cu privire la Black Friday în ediție 2021. Am aflat mai multe detalii despre evoluția pieței, care le sunt planurile de viitor, cum s-au pregătit etc.
Nu este un secret faptul că Fashion Days face parte din portofoliul Dante International, alături de eMAG, PC Garage etc.
Când este organizat Black Friday 2021 la Fashion Days?
- Miercuri, 10 noiembrie – de la 10.00* ( de fapt a început la 7.01, atunci am primit notificare în aplicația dedicata de mobil). Începe mai întâi în aplicația de mobile, notificare pentru cei ce au această opțiune activată.
De ce Black Friday începe miercuri?
Explicația lor a fost legată de faptul că fac parte din același grup cu eMAG, că Black Friday la eMAG începe vineri și că folosesc aceeași rețea de curieri și easybox-uri și nu vor să pună presiune suplimentară. Au și precizat că și-au propus să livreze multe colete până sâmbătă de dimineața când încep livrările pentru eMAG (70% din colete vor fi predate curierilor până vineri dup-amiaza).
Care este poziția Fashion Days pe piața românească de îmbrăcăminte, încălțăminte, genți, ceasuri etc?
Sunt lideri pe piața de fashion online și se află pe locul 3 dacă este luat în calcul și retailul clasic. Pe primele poziții sunt Inditex (Zara etc) și H&M. Trebuie precizat că ajung pe locul 3 dacă sunt luați la pachet cu partea de fashion de la eMAG. Pe locul al 4-lea se află Pepco (nu știam că se bucură de așa mare succes comercial, pentru că nu mi se pare că au cine știe ce ofertă comercială).
Ca brand awarness se află locul al 4-lea. Pe primele poziții se află Pepco, H&M, Zara, Fashion Days și eMAG, după aceea urmează Decathlon, LC Waikiki, Carrefour și C&A (repet, nu știam că Pepco și Carrefour au cote așa mari pe zona de îmbrăcăminte).
Care sunt brandurile ce vor avea oferte exclusive de Black Friday 2021 la Fashion Days?
Observați că Nike este drept cap de listă. Au și precizat că este unul dintre brandurile ce generează cele mai mari vânzări pentru FD. Lipsește Adidas, dar găsiți Puma și Under Armour etc. Pe coloana din partea dreaptă vedeți până unde ajung reducerile de preț.
Care sunt produsele star de Black Friday?
- Bocanci de piele Timberland – 299 lei (reduși de la
489 lei, atât costă când scriu articolul*); - Geacă ușoară cu glugă Esprit – 179.99 lei de la
590.99 leicât costă în momentul de față; - Hanorac cu imprimeu logo Under Armour – 99.99 lei;
- Cizme scurte de piele întoarsă UGG – 529 lei;;
- Hanorac cu imprimeu logo Guess Jeans – 199.99 lei de la
465.99 lei;
6. Pantofi sport de piele Karl Lagerfeld – 409.99 lei;
7. Geacă cu vatelină și guler Levi s – 249.99 lei;
8. Ghete de piele întoarsă Emu – 289 lei;
9. Tricou cu imprimeu logo Love Moschino – 139 lei;
10. Pantofi pentru alergare Nike – 269 lei;
11. Geacă cu finisaj metalizat BOSS – 319.99 lei;
12. Rucsac de piele ecologică Liu Jo – 219.99 lei;
13. Set de hanorac și pantaloni Trendyol – 79 lei;
14. Geantă crossbody de piele Pinko – 419.99 lei;
15. Tricou polo slim fit US Polo Assn – 44.99 lei;
Unele oferte din tabel le-am notat deja. Sunt curios ce model de ceas Fossil vor aduce, aici am o notificare internă cu privire la o eventuală achiziție.
FD afirmă că de Black Friday, 80% din stoc este la cel mai bun preț din an. Aveți de unde alege sunt peste 2 milioane de produse în oferta de Black Friday.
Declarații oficiale:
„Black Friday a devenit deja tradiție la Fashion Days, iar acesta este cel de-al doilea eveniment organizat în contextul pandemic actual. Segmentul e-commerce a suferit schimbări majore de aprape 2 ani încoace, iar piața de fashion online continuă să câștige din ce în ce mai mult teren. Prin urmare, noi suntem pregătiți și pentru această ediție cu acele oferte pe care chiar nu vrei să le ratezi și despre care știi că doar de Black Friday le prinzi. Anul acesta ne-am propus o creștere de aprox 27% la nivel de comenzi și asta pentru că vom asigura clienților noștri cele mai bune prețuri din an pentru mai mult de 80% din oferta comercială” a declarat Robert Berza, General Manager Fashion Days.
„Anul acesta ne-am pregătit pentru peste 160.000 de clienți în perioada 10-14 noiembrie, o creștere de aproximativ 28% comparativ cu anul trecut. De asemenea, peste 75% din valoarea comenzilor va fi generată prin aplicația mobilă. Estimăm ca prima ora să fie chiar vârful numărului de comenzi, respectiv aproximativ 15.000 datorită numeroaselor deal-uri, de neratat, pe care această ediție le oferă și care se epuizează în primele 60 de minute. Pandemia a accelerat tranziția de la magazinele clasice spre e-commerce și românii au descoperit beneficiile clare: câștigi timp, ai mult mai multe opțiuni de produse și, mai ales de Black Friday, oferte unice la un preț extrem de competitiv” a completat Robert Berza, General Manager Fashion Days.
Închei într-o notă personală. Mi se pare că Fashion Days se individualizează din ce în ce mai greu față de oferta de haine a eMAG. În ultimul an mi s-a întâmplat să cumpăr de mai multe ori de la eMAG (mai ales că au implementat o funcție pe care FD o aduce în prima parte a lui 2022 – plata la 2 săptămâni din momentul achiziției într-un buget de 2000 lei, îți oprește doar ceea ce păstrezi de pe cardul înrolat în momentul în care comanda a fost dată).