Black Friday 2021: Rezultate înregistrate de către Fashion Days

14/11/2021

Fashion Days este unul dintre cele mai mari magazine online de fashion din țara noastră (alături de eMAG sunt pe locul 3 la nivel național în spatele Inditex și H&M). Am scris despre campania pregătită pentru Black Friday 2021 și în urmă cu câteva zile au oferit și câteva detalii.

Update: Astăzi / 15.11 a fost trimis un comunicat actualizat. Am extras cele mai importante informații. 

🔴 creștere de aprox. 50% a valorii comenzilor față de 2020. Au fost plasate peste 250.000 de comenzi cu o valoare de 90 milioane lei fără TVA;

🔴 până vineri dimineața, 70% dintre produsele comandate erau predate deja curierilor;

🔴 valoarea medie a coșului de cumpărături a fost cu 4% mai mică față de 2020, prețul mediu al produselor vândute a fost de 177 lei cu TVA inclus, 10% mai mic față de 2020;

🔴 peste 600.000 de produse comandate;

„Black Friday e de ani de zile o ocazie unică pentru zeci și sute de mii de clienți să descopere produse la cel mai bun preț din an și branduri noi, fie internaționale sau din Romanian Corner. În această ediție au fost comandate cu 66% mai multe produse comparativ cu anul trecut, 80% plasate din aplicațiile iOS sau Android și aproape 50% plătite cu cardul. Aplicația Fashion Days a fost pe 9 și 10 noiembrie pe primul loc în topul celor mai descărcate aplicații din România, lucru care ne-a reconfirmat așteptările clienților pe de o parte, dar ne-a și obligat în aceeași măsură să livrăm rapid comenzile.

Este, de altfel, prima ediție Black Friday în care, în București și Ilfov, clienții au optat pentru easyBox în același procent precum livrările acasă, respectiv 49.5%, alegere care ne ajută atât pe noi, cât și pe ei să creștem viteza de la comandă la bucuria primirii produselor”, a declarat Robert Berza, General Manager Fashion Days.

Update: Date intermediare.

Am extras câteva informații din comunicat:

  • creștere a numărului de clienți de 50% față de aceeași perioadă din 2020 + 90% din comenzi au fost puse din aplicația de mobil (în prima zi de Black Friday până la ora prânzului au fost puse 90.000 de comenzi cu peste 200.000 de produse);
  • 400.000 de produse comandate în prima zi de Black Friday + 50% au fost plătite cu cardul;
  • cele mai multe comenzi au fost puse din București, județul Ilfov, Constanța, Cluj-Napoca și Timișoara;
  • 60% din comenzile plasate în București și Ilfov vor fi livrate la easybox;
  • 40.000 de oameni au accesat aplicația Fashion Days la startul Black Friday;
  • cele mai rapid epuizate stocuri au fost la tricoul U.S. Pollo Assn. de 44.99 lei și la geaca Levi s de bărbați – 15 minute;
  • în prima oră au fost plasate 25.000 de comenzi cu 58.000 de produse și valoare de 12 milioane lei*.

Printre produsele ce au fost cele mai vândute în primele ore:

➡️ cizme UGG din piele întorasă – peste 700 bucăți;

➡️ tricou U.S. Pollo Assn. – peste 1000 de bucăți;

➡️ trening femei Puma – peste 400 bucăți;

➡️ încălțăminte New Balance – peste 400 bucăți;

➡️ pantofi sport Puma – peste 350 bucăți.

*Este singura dată când din 3 comunicate este avansată o sumă în bani pentru comenzi. Nu s-a spus nimic legat de valoarea comenzilor pe întreaga zi sau pe întregul interval de timp și nu s-a făcut o comparație cu 2020 din acest punct de vedere. 

Fashion Days rulează Black Weekend (presupun că au stocuri în continuare după Black Friday-ul de trei zile).

Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 8 Pro, tableta Samsung Galaxy Tab S9 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16 a fost transformat în desktop PC ad-hoc. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.