Brandul Apple creşte spectaculos, Nokia scade vertiginos

16/01/2012

 

Bloomberg a anunţat astăzi raportul pe 2011 a celor mai importante branduri din lume (Best Global Brands 2011).

Valoarea brandului Apple a crescut în mod continuu de la lansarea iPhone din anul 2007, iar anul acesta Apple ocupă un onorabil loc 8, cu o urcare de 9 poziţii faţă de 2010 când ocupa locul 17. Valoarea actuală a brandului Apple este de aproximativ 33,5 miliarde de dolari (cu o creştere de aproximativ 58% comparativ cu 2010), valoare ce este depaşită doar de Intel (35,2 miliarde de dolari), McDonald’s (35,5 miliarde de dolari), General Electric (42,8 miliarde de dolari), Google (55,3 miliarde de dolari), Microsoft (59,1 miliarde de dolari), IBM (69,9 miliarde de dolari) şi Coca Cola (71,8 miliarde de dolari).

Pe de altă parte, Nokia se află în cădere libere, ajungând de pe locul 8 în 2010 până pe locul 14 în 2011. Brandul Nokia valorează în 2011 doar 25 miliarde de dolari.

În top 100 îşi mai fac simţite prezenţa şi alte companii din domeniul IT&C precum: HP (locul 10 cu o valoare a brandului de 28,4 miliarde de dolari), Samsung (locul 17 cu o valoare a brandului de 23,4 miliarde de dolari, Oracle (locul 20 cu o valoare a brandului de 17,2 miliarde de dolari), Canon (locul 33 cu o valoare a brandului de 11,7 miliarde de dolari), Sony (locul 35 cu o valoare a brandului de 9,8 miliarde dolari), BlackBerry (locul 56 cu o valoare a brandului de 6,4 miliarde de dolari) etc. Lista completă a celor 100 de companii aflate în top o găsiţi aici.

Sursa: appleinsider.com
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează OnePlus 9 Pro și Acer Nitro 5 AN517-52.