În cadrul Digital Marketing Forum organizat pe 22 – 23 februarie la Crowne Plaza s-a oferit şi un studiu cu privire la branduri şi modul în care ele sunt văzute în ţara noastră. Mai jos vă uploadez un tabel cu cele mai prezente, cele mai de încredere şi cele mai populare. Situaţia stă în felul următor:
Cele mai prezente branduri româneşti | Cele mai de încredere branduri româneşti | Cele mai populare branduri româneşti |
Dacia | Dacia | Dacia |
BCR | Borsec | Ciocolata cu Rom |
eMAG | BCR | Ursus |
Ursus | Ursus | Borsec |
Borsec | Petrom | BCR |
Petrom | Dorna | Petrom |
ProTV | Ciocolata cu Rom | Dorna |
Dorna | Farmec | Cotnari |
BRD | Gerovital | Napolact |
Ciocolata cu Rom | ProTV | Ciocolata Poiana |
Se observă de la mare distanţă că Dacia domină la fiecare capitol fiind un brand cu care românul se asociază în mod natural şi de când Renault a reuşit să scoată nişte produse reuşite avem o asociere pozitivă. Normal că mai sunt şi cârcotelile inerente.
BCR este un alt campion ca brand de România. Se pare că Erste Bank face o treabă bună în ce priveşte promovarea celei mai puternice bănci autohtone. Au şi un blogger cunoscut în poziţia de manager pe social media – Alexandru Negrea. Până şi eu le sunt client de lungă durată.
M-a uimit prezenta unor nume ce le credeam uitate ca Gerovital, Farmec şi Napolact. Ciocolata cu Rom se pare că a avut un 2010 de bun augur după acea campanie cu schimbarea etichetei despre care s-a vorbit mult şi în dot.ro. Îmi pare rău că nu am prins şi eu una dintre acele 100.000 de ciocolate cu steagul USA faţă de cel clasic, tricolorul românesc.
Apele minerale ca Borsec şi Dorna sunt omniprezente. Să mai zică cineva că românul nu se gândeşte la sănătate. Aş aprecia mult dacă mai multe branduri româneşti ar prinde pe afară. Deocamdată doar Dacia stă ok la capitolul prezentă peste hotare şi în speţă, în Europa (Germania, Franţa, Italia).