Au fost numeroase articole pe tema smartwatch-urilor în 2013. Apple nu a anunțat un astfel de device. Samsung a ieșit în față cu GALAXY Gear, Sony a mizat pe SmartWatch 2 (a trei generație după Sony Ericsson Live View și SmartWatch), Pebble a dovedit că există soluții alternative bazate pe crowdfunding.
Totuși, brățările inteligente nu au ieșit așa în evidență și 2014 s-ar putea să fie anul în care să iasă din nișă lor, să devină un produs de masă cu priză considerabilă la public. Sunt câteva companii care s-au evidențiat, dar vor avea concurență serioasă din partea giganților care produc telefoane și tablete cu Android. LG și Samsung au în pregătire astfel de device-uri, smart bracelet. Alcatel, Archos și alți producători mai mici au anunțat astfel de gadgets cu lansarea oficială în viitorul apropiat.
Jawbone, Fitbit și Nike au făcut legea în 2013, dar în 2014 nu cred că se vor situa pe aceeași poziție. Pe de altă parte ei deja trec la generații noi și valorifică experiența acumulată.
De ce brățările inteligente s-ar putea să aibă succes în 2014?
1. Există interes față de ele și asta pe baza rolului practic pe care-l au. Sunt multe persoane care își doresc să monitorizeze activitățile de zi cu zi, alergat, mers pe jos, somn ș.a.m.d. Să aibă parte de grafice interesante la final de zi și să urmărească progresul. Asta în contextul în care ai micuțul gadget la mână și nu trebuie să-l setezi în vreun fel. Bateria ține mai mult ca la un smartphone.
2. Concurența mare contribuie în mod logic la scăderea prețului. Costurile de comercializare erau destul de ridicate, plăteai peste 100 de euro pe o brățară. Mai scumpe decât unele smartphone-uri sau tabletele din categoria low-cost, device-uri cu display, procesor mai puternic, hardware mai complex. Mă aștept ca o brățară inteligentă să fie situată la mijlocul lui 2014 în jurul a 50 – 60 euro.
3. Implicarea unor companii mari: Samsung, LG, Apple etc. Asta va contribui la popularizarea lor. Acum trebuie să punctez că de la Apple nu există informații clare precum de la concurența sud-coreeană, dar ar fi o mișcare logică în acest sens. Au expertiză în domeniu și ar fi o nișă pe care să o abordeze și să le aducă un profit sănătos.
Ai cumpăra o brățară inteligentă în 2014? Cât ai fi dispus să plătești pe ea?