Samsung a publicat date pentru trimestrul al doilea din 2017 ( aprilie – iunie), iar profitul a fost la cele mai înalte cote – 12.1 miliarde dolari la venituri de 52 miliarde. Bineînțeles, vorbim de întreg grupul cu toate afacerile din spatele brandului, de la mașini de spălat și până la telefoane mobile.
O publicație din Coreea de Sud afirmă că vânzările lui GALAXY S8 și S8 Plus au fost în primele 60 de zile de la debut în jurul a 10 milioane unități vs GALAXY S7 și S7 Edge ce în aceeași perioadă au prins peste 12 milioane unități. Căderea între cele două generații nu ar fi deloc de neglijat – 20%.
Una peste alta, putem trage câteva concluzii:
- Business-ul Samsung merge mai bine ca niciodată (vânzări mari, profit pe măsură);
- Comparația directă între Samsung GALAXY S7 și Samsung GALAXY S8 aș spune că este ușor deplasată și prematură. S7 a debutat comercial mai rapid și la nivel global, GALAXY S8 a fost adus în piețe-cheie – fără o lansare globală din prima clipă.
- Vânzările de S8 și S8 Plus cred că sunt mai slabe pentru că prețul a urcat destul de mult față de S7 și s7 Edge, diferență de 100 euro. Samsung deja a început să taie din costurile afișate în magazinele online și de retail, iar GALAXY Note8 va fi lansat în această vară (nu are concurent direct pe segmentul său, dispozitiv așteptat cu interes în Europa de la Note 5).
- Samsung s-ar putea să-și fi pierdut o parte din clientelă de la întâmplarea nefastă cu GALAXY Note7, iar S8 și S8 Plus capitalizează acest feedback negativ.
- Samsung a pierdut China, una dintre cele mai importante piețe pentru telefoane mobile la scară globală. Aici, Huawei, Oppo, Vivo și alte companii chinezești fac legea.
Presupun că vom afla din ce în ce mai multe date legate de vânzările smartphone-urilor Samsung în ultimul trimestru din 2017. Cum credeți că va evolua Samsung în a doua parte a lui 2017?