Software

Mai multe asociaţii din Statele Unite ale Americii au demarat o campanie împotriva reţelelor de socializare, una prin care se doreşte eliminarea mesajelor ce discriminează şi dezinformează. Totul a plecat de la scandalul generat de moartea lui George Floyd, iar campania este promovată sub titulatura “Stop Hate for Profit”.

Iniţial protestele şi acţiunile de boicotare au fost realizat de utilizatorii simpli şi chiar de o parte dintre angajaţii companiilor din spatele reţelelor de socializare, însă pentru că efectul generat nu a adus rezultate, oamenii au solicitat ajutorul companiilor care investesc sume importante în reclame pe reţele precum Facebook, Instagram, Twitter etc.

Răspunsul a venit mai lent, însă acum se pare că această campanie ia amploare. Până azi au răspuns peste 160 de companii din Statele Unite ale Americii, cele mai importante fiind Verizon, Unilever, Starbucks, Coca-Cola, PepsiCo, Honda, Hershey’s sau Diageo. Toate acestea au suspendat pe o perioadă de minim 30 de zile cumpărarea de publicitate pe platformele de socializare, în special pe Facebook (cea mai afectată de acest boicot).

Interesant este că această acţiune ar putea depăşi graniţele Statelor Unite ale Americii. Organizatorii campaniei “Stop Hate for Profit” vor solicita curând şi companiilor importante din Europa să se alăture acestui boicot, iar următorul pas ar putea fi chiar un boicot global.

De cealaltă parte, Facebook a recunoscut duminică că mai are multe de făcut și că se asociază cu asociații pentru drepturile civile și experți pentru a dezvolta mai multe instrumente pentru a combate ura. Facebook a arătat că investițiile în inteligența artificială i-au permis să descopere 90% din limbajul care răspândește ura înainte ca acesta să fie raportat de utilizatori.

Ce părere aveţi de această campanie “Stop Hate for Profit” ?

Sursa: profit.ro