Telefoane Mobile

Citesc că reuters.com a făcut un studiu în Europa și concluzia ar fi că la nivelul companiilor de telefonie mobilă se spune că interesul publicului este foarte redus în telefoanele Nokia cu Windows Phone și în general există dezinteres față de Windows Phone. Majoritatea preferă să se orienteze spre smartphone-urile ce rulează Android și iOS.

Am testat mai multe telefoane cu Windows Phone: HTC 7 Mozart, Samsung Omnia 7, Samsung Omnia W, Nokia Lumia 710, Nokia Lumia 800. Experiența oferită nu-i deloc rea. Trebuie doar să-l utilizezi câteva zile și ajungi să apreciezi cât de fluent se mișcă, sunt o sumă de aplicații în Windows Phone 7 Marketplace – peste 80.000.

Trebuie să-i faci pe oameni să vină spre produsul tău. Am văzut că au început o campanie de marketing destul de mare în SUA și Marea Britanie. Zic că nu este suficient. Cea mai la îndemână soluție ar fi prețul. Mă uit ce simplu a fost pentru Amazon.com să aducă Kindle Fire. Să o vândă la un preț mai mic decât cel de fabricație și să obțină profit din serviciile adiacente. Google a sesizat potențialul și pregătește intens tableta Nexus și Google Play – actualul market de aplicații ce va primi și conținut video, audio, cărți.

Sunt sigur că ar merge ceva similar și pentru telefoane. Telefoanele Nokia Lumia să fie poziționate mai jos ca preț. Prețul de producere al lui Nokia Lumia 900 este de 212 dolari. Ar merge să-l vândă cu 250 – 300 dolari, cost la raft. Microsoft să împingă tare o serie de servicii via Windows Phone 7 Markeplace și să se bazeze pe monetizarea lor. Ar fi o situație win – win – win.

Win – pentru Microsoft că vinde mai multe telefoane cu WP7 și câștigă market share în lupta cu Android și iOS;

Win – Clientul – cumpără un smartphone ieftin, dar cu o interfață fluentă și inovatoare;

Win – Dezvoltatorul de aplicații – are o piață de desfacere și îi va conveni să dezvolte aplicații cât mai interesante pentru Windows Phone.

Voi ce părere aveți?