Care este logica din spatele Black Friday-ului de 32 zile al Media Galaxy?

19/11/2015

Aseară am participat la o discuție cu reprezentanții Media Galaxy: Dan Ostahie și Carmen Căpitănescu. Vă dați seama că subiectul central l-a reprezentat Black Friday și campania de 32 zile pe care au pornit-o în anul curent. 

Ei spun că Black Friday a devenit o necesitate, iar campaniile de reduceri făcute sub această egidă pe timp de primăvară, vară și toamnă doresc a fi în avantajul clienților. La un moment dat s-a afirmat că dintr-o astfel de sesiune de promoții, de multe ori, nu câștigă magazinul sau furnizorul ci doar clientul.

De ce au mers pe un Black Friday de 32 zile?

  • ca să evite aglomerația din magazine și imposibilitatea de a prelua comenzi în magazinul online;
  • clientul să aleagă rațional și nu impulsiv, stocurile fiind suficiente, de la sute spre mii de unități. Ex: Mouse-ul SteelSeries de 10 lei a fost în 7000 de exemplare;
  • scapă de problemele legate de livrarea coletelor, unele comenzi din 2014 fiind livrate cu întârzieri de ordinul săptămânilor sau chiar al lunilor.

Au reușit să vândă de 2 ori mai bine în cele 19 zile din noiembrie 2015 față de aceeași perioadă dintr-o lună anterioară. Ultima rundă de reduceri în campania de Black Friday debutează pe 20 noiembrie.

Dan-Ostahie-Media-Galaxy

Alte informații interesante legate de Altex & Media Galaxy;

  • venituri de 450 milioane euro în 2015, cel mai mare jucător din retailul clasic;
  • 80% – 85% din vânzări făcute prin magazinele sale, 15 – 20% prin shopul online;
  • au preluat 4 – 5 spații ale defunctului Domo, rețeaua de magazine a ajuns la 90 de unități;
  • cele mai bine vândute produse de până acum în campania de Black Friday: televizoare, espressoare, jocuri, console, telefoane și laptopuri;
  • clienții Domo sunt tratați ca și cum ar fi cumpărat de la Altex (pe partea de garanție, retur etc).

Altex și Media Galaxy merg pe o dezvoltare gândită durabil, nu se avântă în direcții noi fără a face un calcul serios. De aici și reticența lor în a se deschide spre un marketplace în genul celui pe care eMAG mizează de ceva timp. În același context și BF-ul de 32 zile, costuri mai mici decât unul făcut pe câteva zile.

Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 8 Pro, tableta Samsung Galaxy Tab S9 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16 a fost transformat în desktop PC ad-hoc. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.