Opinie

Xiaomi a reușit să atragă atenția prin phabletul său, Xiaomi Mi Mix. Am văzut multe comentarii apreciative în spațiul online, exclamația wow fiind pusă lângă Mi Mix – phabletul borderless pe trei laturi. 

Xiaomi nu este în cele mai bune momente ale sale, vânzările sunt sub așteptări pe anul în curs, iar prin China nu sunt văzuți prea bine pe suportul after-sales. Asta în primul rând pentru au o echipă subdimensionată raportat la vânzările companiei. Costurile mai mici față de concurență vin din faptul că ei vând online și nu în retailul clasic, dar și prin faptul că nu plătesc redevențele pe partea de patente – de aici și faptul că preferă China și India, nu au ajuns în Europa de Vest, SUA etc.

xiaomi-mi-mix-4

În acest context mi se pare și mai curajoasă mutarea pe care o fac prin phabletul cu design inedit. Vor fi fabricate în jur de 10.000 de unități pe lună, comercializate strict pe piața chineză. Gearbest & co le vor aduce și în Europa, nu m-aș mira să-l vedem la un preț fantasmagoric și la magazinele de specialitate autohtone. Sunt sigur că efortul de dezvoltare, pe partea de R&D au investit susținut.

Încerc să răspund la întrebarea din titlu.

1. Reclamă pozitivă pentru Xiaomi – PR stunt;

xiaomi-mi-mix-13

Clientul de smartphone din categoriile mid-range și premium vede că un jucător mai puțin cunoscut aduce un produs ce iese în evidență, unicat la momentul actual. Awarness-ul câștigat de Mi Mix se revarsă spre întreaga gamă a companiei chineze. Plus că sunt destule persoane ce acum aud pentru prima dată de Xiaomi, o dată cu publicitatea spontană făcută lui Mi Mix pe site-urile și blogurile de specialitate.

Pe de altă parte, nu înțeleg de ce ei lansează telefoane pe bandă rulantă – aș putea spune că nici măcar Samsung nu a lansat așa de multe modele, iar diferențele între generații sunt de multe ori de-a dreptul infime, mai ales pe nișa Redmi și Note.

2. Test pentru diverse tehnologii, ajustare software pentru Mi Mix în generația a 2-a;

Xiaomi culege feedback din piață pentru phabletul borderless. Vede ce trebuie a fi ajustat pentru generațiile viitoare, sunt sigur că la un moment dat vom vedea un Mi Mix pe display de sub 6 inch. Plus că vor începe să-și calibreze produsul la nivel software, diverse elemente trebuie ajustate – atingerile accidentale ale marginilor spre exemplu.

Preferă un release treptat spre a nu avea parte de vreo supriză negativă, în genul a ce s-a întâmplat cu Samsung GALAXY Note7. Nu și-ar dori ca tot buzz-ul pozitiv să se întoarcă ca un bumerang, își fac temele în mod conștincios înainte de un debut mai mare.

3. Câștigarea unei clientele din segmentul premium;

xiaomi-mi-mix-12

Este destul de greu să pătrunzi pe nișa premium, mai ales când nu ai un brand ce câștigă notorietate prin campanii de marketing cu bugete de miliarde dolari, când produsele tale nu ajung în oferta operatorilor telecom, nu sunt lansate global etc.

Când un client de smartphone Android are un buget de peste 4 – 500 dolari deja se orientează spre companii cunoscute: Samsung, LG, Sony, HTC etc. Xiaomi își face loc mai greu în această stratosferă a prețurilor, iar Mi Mix ar trebui să le aducă clientelă nouă, una pe care-și vor dori să o fidelizeze în timp.

Ați cumpăra Xiaomi Mi Mix? Care este prețul pe care l-ați plăti maxim pe dispozitiv? 

Xiaomi Mi Mix și Samsung GALAXY S7 Edge dovedesc că din ce în există mai multă cerere pentru produse al căror design epatează, partea practică trecând cumva în fundal.

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Samsung GALAXY Note20 Ultra, Canon 70D pentru fotografiile făcute la recenziile de pe site și notebook-ul de gaming ASUS ROG Strix Scar III. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.