Cât mai contează garanția în procesul de achiziție al unui gadget?

19/10/2014

Suntem în 2014, iar globalizarea este mai evidentă ca niciodată. Poți achiziționa orice gadget listat în vreun magazin online din Europa, Asia sau America. O singură condiție trebuie îndeplinită și anume să livreze internațional. Știu destule persoane care și-au cumpărat telefoane din China, MacBook-uri din SUA etc.

Principala atracție este dată de raportul preț / specificații. Mă uit spre exemplu la frumoasa nebunie numită OnePlus One. Și sunt zeci de alte exemple (Xiaomi, unele telefoane Lenovo, Meizu etc).

Și în acest context sosește și întrebarea de mai sus.

Sunt soluții. O parte din gadgeturile achiziționate astfel au garanție internațională. Îl trimiți către compania respectivă și primești un alt device în loc sau ți-l repară și trimit înapoi. Recunosc că de cele mai multe ori am preferat să cumpăr de la eMAG. În principal pentru că ei oferă posibilitatea de a returna produsul în 30 de zile. Pe de altă parte pentru că atunci când se activează garanția îți trimit curierul la usă și rezolvă problema în timp util. Acum aș face pariu că sunt și excepții de la regulă.

Pe de altă parte trebuie să recunosc că mă atrag unele oferte de telefoane și tablete de prin China și cred că pe viitor voi face și achiziții, fără să-mi pese prea mult de partea legată de garanție. Mai sunt și destule electronice cu prețuri derizorii la care mai degrabă le schimb când nu mai funcționează decât să încerc a le repara.

Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 8 Pro, tableta Samsung Galaxy Tab S9 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16 a fost transformat în desktop PC ad-hoc. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.