Sunt utilizator de smartphone și tabletă cu Android. Descrierea pe care o găsiți în cadrul fiecărui articol scris de mine arată ce device-uri folosesc zi de zi. Am scris de-a lungul timpului și articole cu tentă pozitivă legată de Apple, dar și unele în care înfieram compania americană cu sediul în Cupertino.
Aseară au fost anunțate noile telefoane Apple: iPhone 6 și iPhone 6 Plus, dar și ceasul Apple Watch care urmează a concura cu ceasurile ce folosesc software-ul Android Wear, powered by Google.
Răzvan și-a exprima opinia și m-am gândit că merită să scriu câteva impresii vis-a-vis de gadgeturile cu care Apple sper să facă vânzări generoase pe final de 2014. Sunt câteva elemente de care fiecare împătimit Android trebuie să țină cont când analizează noile iPhone-uri.
1. Niciun iPhone nu a fost un campion al specificațiilor;
Am văzut tot felul de comentarii acide în social media. Niciun telefon al companiei americane nu a fost un lider în ce privește lista de specificații, dar nu a fost un argument suficient și vânzările fiecărui model de iPhone s-au ridicat la zeci de milioane unități. Singurul telefon Android din categoria de top care concurează iPhone-ul în vânzări a fost Samsung GALAXY S (I, II, III, 4 și 5).
Vânzări în Q2 2014 (aprilie – iunie 2014);
iPhone – în jur de 35 milioaneu unități (grosul fiind format de iPhone 5S și 5C);
Samsung GALAXY S5 – 19 milioane unități.
Aș face o paranteză. Nu cumpăr un smartphone pentru datele sale hardware ci pentru experiența de utilizare, update-urile de software și un design cât de cât ok. Tocmai de aceea am achiziționat un LG Nexus 5 în urmă cu câteva săptămâni.
2. Telefoanele Apple au fost dintotdeauna scumpe, nimic nou;
Da. Între timp au fost lansate modele Android cu prețuri interesante: Xiaomi Mi-3, OnePlus One, LG Nexus 5 prin Play Store etc. Publicul Apple este altul, iar telefoanele cu sigla mărului mușcat au fost mereu prohibitive pentru o piață emergentă precum cea locală, dar vânzările au decurs în condiții optime.
Prețul de 3499 lei pentru iPhone 6 este uriaș, dar credeți-mă că sunt destule persoane capabile să plătească cash. Pe de altă parte, grosul vânzărilor se face prin operatorii telecom. Vrei telefon de 999 lei, ai alternative. Vrei iPhone, te strângi la buzunar. Un smartphone cu preț de peste 1000 lei nu mai trebuie văzut ca un telefon de pe care faci apeluri și trimiți mesaje ci precum o adevărată unealtă de lucru, iar dacă vrei alternativa oferită de Apple nu ai decât să pui ban la ban.
MacBook-urile sunt mai scumpe decât alternativele cu software Microsoft, dar uitați-vă pe la adunările dezvoltatorilor de aplicații (Google, Microsoft etc) și o să vedeți ce brand domină. Sunt unelte cu care îndeplinești o sarcină de lucru în condiții optime. Așa trebuie văzut și iPhone-ul sau orice alt telefon mid-range sau high-end. Plătești pentru ce face el ca să-ți ofere un plus, să te facă mai bun în activitățile tale.
3. iOS + aplicații optimizate;
Da. Android a crescut imens în ultima perioadă, iar ecartul față de Apple și al său iOS a devenit inexistent. Și aș completa, la unele telefoane (HTC One M8, LG Nexus 5, Xiaomi Mi-3, OnePlus One și lista este destul de lungă). Pe de altă parte sunt multe alte smartphone-uri Android cu interfețe grafice oribile, blocate la un software mai vechi și fără update în viitor.
iOS 8 spre comparație coboară până la iPhone 4S lansat în 2011. Întrebarea mea. Ce telefon Android lansat în 2011 a primit 4.4 KitKat pe canal oficial?
4. iPhone 6 Plus – phablet ce acoperă o nișă;
Ar fi fost o greșeală din partea lor să nu intre pe segmentul phablet. Acoperă o nișă situată între iPhone 6 de 4.7 inch și iPad Mini de 7.9 inch. Samsung GALAXY Note a fost primul și cam singurul phablet comercializat în zeci de milioane unități (GALAXY Note I + Note II + Note 3). Suntem în 2014 și momentul în care telefoanele de peste 5 inch erau considerate palete de ping-pong a cam trecut. Nu mai sunt atâtea critici ca în trecut.
5. Apple Watch – pariu riscant;
Apple Watch-ul mi se pare prea scump la peste 300 de dolari și ciudat că-l anunță de acum și-l lansează în 2015. Nu îmi amintesc ultimul eveniment al companiei americane la care să fie anunțat un produs cu disponibilitate în stoc peste câteva luni. De obicei ei porneau vânzările de a 2-a zi.
Designul mi se pare neinspirat și Moto 360 sau ASUS ZenWatch îi dau clasă. Mă rog, liniile de design sunt interpretate subiectiv de fiecare dintre noi. Personal, până la un smartwatch cred că mai degrabă am să mă obișnuiesc cu o brățară inteligentă. Nu există o legătură stilistică între Apple Watch și iPhone sau iPad.
Asta ar fi opinia mea. Vânzările sunt cele care arată dacă strategia lui Tim Cook și a echipei sale a fost corectă.