„Pentru unii mumă, pentru alţii ciumă”, cam aşa ar putea suna acest anunţ legat de lansarea unor noi roboţi AI ce vor putea prelua roluri de brand manager, data engineer, engagement manager, agent de vânzări și influencer.
Câţiva antreprenori români, fondatori ai firmei Naratix, au creat această echipă de roboţi AI, angajaţi model de altfel. Aceştia lucrează non-stop, nu cer salariu, nu mint şi nu obosesc niciodată.
Haideţi să îi cunoaştem:
Nara, cel mai creativ robot;
Robotul Nara, care are rolul de Brand Manager, scrie conținut unic pentru descrierile de produs din magazine online, paginile de categorii, precum și paginile de brand. Nara a fost antrenată pe un set de date uriaș specific industriei de e-commerce și poate opera în cadrul oricărui departament digital sau e-commerce din lume. Nara poate folosi vocea și identitatea brandului în fiecare descriere, precum și strategia SEO sau datele de catalog ale brandului.
Dynamo, robotul care creează documentația produselor;
Robotul Dynamo este un Data Engineer, care face tot posibilul pentru a îmbogăți datele și relevanța acestora pentru fiecare produs dintr-un magazin online. Dynamo folosește codurile EAN sau PDF-uri ale produselor căutând peste tot pe internet informații relevante despre produs, în orice limbă. Poate căuta date de la furnizor, date de la comercianți, date publice, etc.
Gina, cea care face programări pentru clienți;
Robotul Gina este un Engagement Manager, un agent care oferă consultanță clienților, îi califică, îi ajută să ia decizii și mai departe poate face legătura cu departamente interne. În esență, Gina înlocuiește chatboții sau sistemele IVR. Ea se antrenează cu fiecare interacțiune și într-un timp foarte scurt preia responsabilități complexe în interacțiunea cu clienții. Gina poate chiar să ajute în alegerea unui cadou potrivit sau poate chiar să facă programări.
Grant, robotul șarmant care vinde online;
Robotul Grant, ca agent de vânzări, oferă consultanță în alegerea produselor ideale. Dacă utilizatorul este pe o pagina cu cercei în magazinul online, Grant îl îndeamnă să completeze setul și să cumpere și un lănțișor sau un inel din același stil. Este consultativ, șarmant și extrem de engaging, în special vizual. Prin cross-sales, Grant poate crește AOV-ul (valoarea medie a comenzii) cu până la 30%. Grant învață, de asemenea, preferințele clienților, întocmai ca prietenul de la magazinul din colț.
Julie, influncerul cu o personalitate atractivă;
Robotul Julie este un digital influencer pentru branduri. Ea își creează propria audiență, este engaging, postează pe social media de pe conturile proprii și creează conținut relevant. Julie ajută brandurile care vor să facă livestreaming sau conținut online (unboxing, hauls, try-ons, etc) și este un influencer cu o personalitate unică, a brand-ului.
În contextul prezentat mai sus, cei cinci roboţi aduc avantaje considerabile magazinelor online: automatizarea proceselor manuale, scăderea costurilor de documentare şi listare, eficientizarea proceselor, reducerea ratei de retur, scăderea bounche rate-ului, creşterea timpului petrecut pe pagina de produs şi multe altele.
Reprezentanţii Naratix se aşteaptă ca cei cinci roboţi AI să fie utilizaţi până la finalul acestui an de cel puţin 2500 de magazine online din toată lumea.
Acum înţelegeţi de ce în viitorul foarte apropiat foarte mulţi dintre noi va trebui să ne recalificăm ? Pentru că vine inteligenţa artificială tare din urmă.