Mâine o să primesc cele două telefoane mobile și încep a oferi mai multe detalii din weekend-ul ce stă să înceapă. Aș vrea să evidențiez un element pozitiv, unul care arată că Samsung este cu un pas în fața concurenței.
Lansarea internațională a avut loc pe 29 martie, lansarea națională pe 30 martie. Precomenzile au început la eMAG, Orange etc din seara zilei de 29 martie, exact în momentul în care smartphone-ul era lansat. La sfârșitul zilei se știau:
- prețurile la precomandă, cu sau fără abonament;
- momentul în care smartphone-ul urmează a fi livrat la nivel național;
Primul lot de S8 și S8 Plus a plecat către publicațiile tech de astăzi.
Ce vreau să evidențiez?
Organizarea și viteza de propagare. Samsung și-a făcut temele în mod corect.
De cele mai multe ori în țara noastră și nu numai, există un ecart generos între lansarea propriu-zisă și debutul comercial. Exemplu: LG G6 la care nu se știe nici acum când va veni pe meleagurile autohtone, deși lansarea a avut loc la sfârșit de februarie în cadrul MWC Barcelona 2017. Aș putea să aduc multe și multe situații de acest fel, Sony Xperia XZ Premium etc.
Ce ar trebui să învețe concurența de aici?
Trebuie să știi să folosești hype-ul generat în momentul de lansare, să transformi interesul stârnit world wide în vânzări propriu-zise. Asta a făcut Samsung și a făcut-o într-un mare fel. Mă aștept ca vânzările să fie mari, mai ales că lumea aștepta un dispozitiv al companiei sud-coreene cu display mare, iar acum sunt două alternative la orizont.
Degeaba faci o lansare, dacă până la debutul comercial urmează să mai treacă luni de zile. În minte îmi vine LG cu V10 și V20, două phablets care s-ar fi descurcat onorabil și la noi, dar au venit la vreo 5 – 6 luni de la debutul comercial efectuat pe anumite piețe, prea târziu ca să mai fie interesante.
Trăim în secolul vitezei, iar exemplul Samsung ar trebui să fie preluat și de concurența sa directă. Aș avea și ceva de criticat, dar mai ales pentru ce ofertă au adus în România. Mircea a remarcat în mod corect. De obicei, în etapa de precomandă, se mai include un beneficiu la pachet – încărcător wireless, ochelari VR, cameră ce filmează la 360 de grade etc. În alte piețe au venit cu astfel de beneficii suplimentare, nu și în România.