Am înțeles că RCS-RDS ar trage sforile spre a lansa o nouă televiziune, de data aceasta ar fi una de tip generalist care să lupte cu PRO TV și Antena 1.
Și de aici pornește și întrebarea mea. Nu înțeleg de ce RCS-RDS investește în televiziunile sale, habar nu am de ce au lansat atâtea posturi TV. În contextul în care nu le monetizează în niciun fel, costurile sunt uriașe pentru că au ales să ofere materiale de calitate, echipe de profesioniști etc.
Digi 24 este singurul post de știri pe care mai pierd timpul din când în când, dar audiențele sunt modeste, raportat la efortul financiar din spatele său.
Avem prea multe televiziuni și cred că vremea posturilor TV a cam trecut. Generația mea, cea a celor cu vârste de 30 de ani nu mai stă pe TV, preferă smartphone-ul, tableta sau desktop PC-ul, iar televizorul ajunge a fi deschis în mod ocazional. Cei care se uită la TV de cele mai multe ori au peste 50 de ani, venituri ceva mai reduse și sunt mai puțin atractivi pentru companiile ce cumpără publicitate.
Online-ul urmează a cuceri tot, treptat, treptat. RCS-RDS cheltuie sume enorme, iar singurul câștig le vine din abonamentul TV. Sunt sigur că nu-și acoperă sumele investite, în niciun caz. Pe de altă parte, înțeleg combinația cablu TV – internet – telefonie mobilă + pe viitor, energie electrică, dar nu-mi explic partea de TV, mai ales să aduci un post generalist care va înghiți, de unul singur, zeci de milioane de euro.